اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر:

مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری جشنواره علم تا عمل رضایتبخش نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان بوشهر برای حضور در جشنواره ملی علم تا عمل رضایتبخش نیست.

مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری جشنواره علم تا عمل رضایتبخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدمحمد هاشمی‌فرد صبح امروز در نشست کمیسیون راهبری پژوهش استان بوشهر اظهار داشت: انتظار ما این بود که دانشگاه‌ها حضور بیشتر و پررنگ‌تری در این جشنواره داشته باشند که تاکنون این امر میسر نشده است.

وی افزود: مهم‌ترین رکن جشنواره علم تا عمل حضور دانشگاه‌ها و شرکت‎های دانش‌بنیان است و اگر دانشگاه‎ها به‌موقع حضور خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام نکنند مشکلاتی به‌وجود می‎آید.

هاشمی‌فرد ادامه داد: اطلاع‌رسانی گسترده‎ای برای مشارکت هر چه بیشتر دانشگاه‎ها در استان بوشهر انجام شد اما باز هم دانشگاه‎ها حضور فعالی در این زمینه نداشته‌اند و امیدواریم در فرصت باقی مانده همکاری بیشتر و بهتری در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر یادآور شد: از آنجا که رویکرد ما توجه به مجموعه‌های حقوقی دانشی و پژوهشی به منظور حمایت بیشتر از این مجموعه‎هاست، تلاش می‎کنیم پژوهشگران برای بهره‎مندی از حمایت و همراهی بیشتر در قالب شرکت‎های دانش‌بنیان و بصورت حقوقی در این جشنواره‎ها شرکت کنند.

وی اظهار داشت: امسال سومین سالی است که جشنواره ملی علم تا عمل برگزار می‎شود و دومین سالی است که استان بوشهر در نمایشگاه این جشنواره شرکت می‎کند.

هاشمی‌فرد اضافه کرد: امسال 44 طرح پژوهشی در حوزه‎های مختلف از استان بوشهر در جشنواره ملی علم تا عمل شرکت دارند.

وی ادامه داد: عمده شرکت‎کنندگان در این جشنواره شرکت‎های دانش‌بنیان، پارک‎های علم و فناوری، دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‎ها، دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه، واحدهای تحقیق و توسعه دولتی، تعاونی و خصوصی، برگزیدگان و منتخبان جشنواره‎های معتبر داخلی و خارجی هستند.

هاشمی‌فرد اضافه کرد: همچنین ستادهای فناوری راهبردی، دفاتر استانی نخبگان، تعاونی‎های دانش‌بنیان، انجمن‎های علمی و رسانه‎ها و مطبوعات مرتبط می‎توانند در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل شرکت کنند.

وی یادآور شد: در سال گذشته با وجود همه مشکلات 40 طرح از استان بوشهر در نمایشگاه علم تا عمل شرکت کرد که از استان‎های نمونه و برتر معرفی شد و برخی طرح‎های شرکت داده شده نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسید.

هاشمی‌فرد ادامه داد: نام‌نویسی برای شرکت در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه دارد که طرح‎ها پس از بررسی در دبیرخانه استانی و ملی در نمایشگاه که از پنجم تا هشتم شهریورماه در تهران برگزار می‎شود، شرکت داده می‎شوند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: پژوهشگرانی که سال گذشته در این نمایشگاه شرکت کرده‎اند امسال در صورت داشتن طرح جدید یا ارتقای طرح سال گذشته در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: عنوان و محتوای طرح‎هایی که سال گذشته در نمایشگاه ملی علم تا عمل شرکت داده شده‎اند برای شرکت در نمایشگاه امسال باید تغییر داده شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول