اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

30 اثر برتر جشنواره جوان سوره تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: عصر امروز از صاحبان 30 اثر برتر جشنواره شعر و داستان جوان سوره تجلیل می‌شود.

30 اثر برتر جشنواره جوان سوره تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا نوروزی ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان جوان سوره در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در پایان این جشنواره از صاحبان آثار منتخب این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی تعداد آثار منتخب این جشنواره را 30 نفر عنوان کرد و افزود: دهمین دوره جشنواره شعر و داستان جوان سوره با سیاست‌های ادبی شکل بهتری به خود گرفته است.

نوروزی تصریح کرد: به روز رساندن استعدادهای جوان، شناساندن ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها، تمرکز زدایی از تهران و توجه به گنجینه پربار ادبیات داستان‌ها از جمله اهدافی است که در دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره دنبال می‌شود.

وی این جشنواره را محل پایش کیفی آثار دانست و خاطرنشان کرد: این نگاه به نوعی تعیین کننده مسیر راهبردی ادبیات کشور است و در این راستا هر ساله جشنواره شعر و داستان جوان سوره با بلوغی چشمگیرتر اجرایی می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه جشنواره شعر و داستان جوان سوره سیر تکاملی خود را طی‌می‌کند، گفت: استفاده از تجربیات شاعران و نویسندگان کشور به ویژه حضور اساتید و پیشکسوتان در کنار جوانان سبب شده این جشنواره هم در حوزه معرفی استعدادهای خلاق جوان و هم در حوزه تولید آثار به ویژه کتاب شاعران و نویسندگان جوان در کشور نمایان شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی جشنواره شعر و داستان جوان سوره را به عنوان یکی از مهم‌ترین ساز و کارهای رصد تلاش شاعران و نویسندگان جوان دانست و اظهار داشت: این جشنواره بستری برای آشکار شدن تلاش شاعران و نویسندگان جوان کشور و فعالیت‌های ادبی حوزه هنری در روستاها و شهرستان‌های دورافتاده کشور است.

نوروزی ادامه داد: بر این اساس برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان و ادبیات کودکان و نوجوانان در کنار اجرای مراسم عصر شعر و عصر قصه از برنامه‌های در نظر گرفته شده این دوره از جشنواره هستند.

وی گفت: برگزاری نشست تخصصی ادبی سیمرغ و کارگاه تخصصی‌ترجمه همراه با بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری ارومیه از دیگر برنامه‌هایی هستند که در دو روز در قالب دهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره اجرایی شده و می‌شوند.

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر و داستان سوره امروز در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول