اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور نهایی بخش شعر سپید دهمین جشنواره شعر سوره:

منتخبان جشنواره سوره به جوایز این جشنواره اکتفا نکنند

خبرگزاری فارس: داور نهایی شعر سپید دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: منتخبان جشنواره سوره به جوایز جشنواره اکتفا نکنند و به دنبال ارتقای سطح کیفی آثار باشند.

منتخبان جشنواره سوره به جوایز این جشنواره اکتفا نکنند

موسی بیدج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در داوری‌ها از سه‌گانه علم، تجربه و ذوق استفاده می‌شود که در دو ضلع علم و تجربه ممکن است اشتراکاتی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ضلع سوم با توجه به منحصر به فرد بودن انسان‌ها در ذوق و سلیقه، این امر می‌تواند تعیین کننده باشد.

بیدج ضمن برشمردن نقاط ضعف آثار ارسالی به این جشنواره، تصریح کرد: آسان‌گیری خاصی در آثار ارسالی دیده می‌شود که این امر نوعی شتاب‌زدگی و مشکل در سطح و اندازه کارها پدید آورده است.

وی با اشاره به جوان بودن مخاطبان این جشنواره، خاطرنشان کرد: این شاعران جوان باید شاعرانی در راه محسوب شوند و نه شاعرانی تثبیت شده و بر این اساس آثار مورد داوری قرار گرفته است.

بیدج در ارتباط با آثار برتر این جشنواره گفت: کسانی که در این جشنواره مورد تشویق قرار می‌گیرند به عنوان کسانی که در جامعه ادبی جوان ما موجودند و نه موعود، بنابراین شاید از نظر ارزشیابی در سطح خیلی بالاتری نسبت به سایر شرکت‌کنندگان قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: امیدواریم این افراد در آینده کارهای بهتری ارائه داده و به این جوایز اکتفا نکنند.

بیدج با توجه به پیشینه و دیرینه ادبیات فارسی، تصریح کرد: با توجه به پشتوانه ادبی ایران نمی‌توان به این آثار بالید اما به هر حال تشویق شده‌ها کمی متفاوتند و می‌توان آینده درخشانی برای آن‌ها دید.

دوار نهایی شعر سپید دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره ادامه داد: فرم داوری که بر اساس آن داوری انجام می‌شود شامل زوایای اثر است هر چند شعر تجربه‌پذیر نیست ولی برای داوری دقیق‌تر این فرم‌ها تهیه شده‌اند.

بیدج افزود: زمانی که سرچشمه مطالعات نزدیک به هم بوده در سرایش از تجارب دیگران استفاده می‌شود و شاعر به زبان خاصی مسلط نیست و بر این اساس در اشعار به یکنواختی رسیده‌ایم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول