اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

بهره‌گیری معنوی و قرآنی از ظرفیت مساجد جنوب تهران

خبرگزاری فارس: در نشست‌ هم‌اندیشی با ائمه جماعات جنوب تهران بر بهره‌گیری معنوی و قرآنی از ظرفیت مساجد جنوب تهران تاکید شد.

بهره‌گیری معنوی و قرآنی از ظرفیت مساجد جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید احمد صفوی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با ائمه جماعات مساجد سطح محدوده در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بهره‌گیری معنوی و قرآنی از ظرفیت مساجد مهم‌ترین رویکرد شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان است تا فیض و بهره بیشتری از این ماه ببریم.

شهردار منطقه 15 در این نشست که با حضور آیت‌الله وحید گلپایگانی نماینده ولی فقیه در حوزه جنوب شرق تهران،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی رئیس حوزه هشت مرکز رسیدگی به امور مساجد، ‌منتخبان ائمه جماعات مساجد جنوب تهران، ‌معاونان و مدیران شهرداری منطقه برگزار شد، گفت: توجه به مسایل فرهنگی و مذهبی از جمله سیاست‌های مدیریت ارشد شهرداری تهران است و این مدیریت به موضوع مسجد و مسجد‌محوری به عنوان یک مساله ارزشی و فرهنگی نگاه می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه مسجد در تمام عرصه‌های سیاسی، ‌اقتصادی، ‌اجتماعی به‌ویژه مسایل اعتقادی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند.

صفوی یادآور شد: از جمله در پیروزی انقلاب اسلامی، ‌دوران دفاع مقدس و ... مسجد توانسته این خدمت بزرگ را به انقلاب و اسلام بنماید و ما هم خدا را شاکریم به عنوان یک خدمتگزار کوچک توفیق خدمت به مسجد و شهروندان از طریق این سازمان برای ما فراهم شده است.

شهردار منطقه 15 در ادامه در تشریح برنامه‌های اجرایی منطقه در ماه مبارک رمضان گفت: غبارروبی و آراستگی مساجد، برگزاری جشنواره‌های شمسه قرآنی، نهج‌البلاغه و دعا، ‌محفل انس با قرآن، ‌جشن میلاد کریم اهل بیت (ع)،‌ تقدیر از قاریان، ‌خادمان و موذنان قرآنی، مراسم افطاری ایتام و خانواده‌های بی‌بضاعت و ... از جمله این برنامه‌هاست.

این گزارش حاکی است، ‌آیت‌الله وحید گلپایگانی نیز در این جلسه ضمن بیان روایاتی در فضیلت ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبادت و تزکیه نفس، از مسئولان شهرداری منطقه به جهت تعامل،‌ همکاری و همدلی با ائمه جماعات مساجد قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در حوزه جنوب‌ شرق تهران در ادامه عنوان کرد: مساجد نسبت به دوران قبل از انقلاب اسلامی از غربت بیرون آمده‌اند ولی باز هم نیاز است که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه بیشتری قرار گیرند و به لطف خدا در ماه مبارک رمضان بتوانیم با حضور فیزیکی بیشتر پاسخگوی مسایل مردم باشیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول