اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

16 ‌هزار حافظ قرآن در اصفهان تربیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: براساس طرح ملی نهضت حفظ قرآن تا پایان سال جاری باید 16 ‌هزار حافظ و 16‌ هزار قاری قرآن در سراسر استان تربیت شوند.

16 ‌هزار حافظ قرآن در اصفهان تربیت می‌شوند

محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در دیدار با حافظان و قاریان قرآن کریم، تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ و قرآن کریم در سطح کشور ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب با یک برنامه‌ریزی منسجم و کارآمد به دنبال تربیت حافظان و قاریان قرآن است، ادامه داد: با توجه به این موضوع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تربیت یک میلیون حافظ و قاری قرآن را در سراسر کشور برعهده گرفته است.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سهم استان را در این راستا تربیت 30 هزار حافظ و قاری قرآن دانست و تصریح کرد: براساس طرح ملی نهضت حفظ قرآن تا پایان سال جاری باید 16‌ هزار حافظ و 16‌ هزار قاری قرآن در سراسر استان تربیت شوند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی موجود در سطح کشور بهترین مکان برای اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن است، اضافه کرد: آشنایی با معارف قرآن کریم نسل جوان جامعه را در مقابل هجمه‌های فرهنگی موجود در جامعه بیمه می‌کند.

نقدعلی به اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن در ماه رمضان جاری در سطح بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های استان اجرا می‌شود، تاکید کرد: مقدمات اجرای این طرح از 10 تیر‌ماه جاری در  استان فراهم شده و برای اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن یک قرارگاه در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه استان آماده اجرای این طرح شده‌اند و در حال حاضر ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در طرح ملی نهضت حفظ قرآن در سراسر استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول