اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی

مساجد قم غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن دهه نکوداشت و بهداشت مساجد، طرح غبارروبی و عطرافشانی مساجد قم با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی این استان آغاز شد.

مساجد قم غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در مراسم نمادین غبارروبی مساجد که با حضور نمازگزاران و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی در مسجد حضرت زهرا(س) خیابان باجک برگزار شد، حجت‌الاسلام عباس اسکندری به تشریح اهمیت و ضرورت پاکیزه بودن مساجد و نگاه اسلام به مقوله بهداشت و سلامت پرداخت.

وی اظهار کرد: میزان اهمیت و قداست مساجد به این است که این مکان‌های مقدس منسوب به پروردگار هستند و هر کسی هر اندازه نسبت به خدای عالم با معرفت‌تر باشد به این مکان‌ها بیشتر عشق می‌ورزد و هر کسی که بیشتر عشق بورزد طبیعتا نسبت به امور مربوطه به آن اهتمام بیشتری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: در این دهه دست‌اندرکاران مسجد و خیرین با محوریت ائمه جماعات اقدام به رفع کمبودها و نواقص و نظافت و بهداشت مساجد می‌کنند تا خانه خدا برای پذیرش مهمانان پروردگار در ماه رمضان آماده شود.

وی غبارروبی مساجد را یک امر کاملا مردمی دانست و تاکید کرد: حضور نوجوانان و جوانان در این حرکت مقدس می‌تواند عامل آشنایی و حضور بیشتر این قشر در مساجد باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به کارکرد بی‌بدیل مساجد در دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان به مرزهای دینی و اعتقادی، نقش مساجد در تربیت کادر شایسته و انقلابی برای نظام اسلامی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری مسجدی می‌تواند در این مسیر موفق عمل کند که دست‌اندرکاران آن و قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در برنامه‌های آن با قوت و شادابی خاصی مشارکت کنند.

وی با اشاره به قداست فضای مسجد تصریح کرد: متاسفانه وضعیت برخی مساجد آن گونه که باید مناسب نیست و این در شأن جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام اسکندری فرا رسیدن دهه نکوداشت و بهداشت مساجد را فرصت مناسبی برای ساماندهی امور مساجد عنوان کرد و گفت: تعویض کتاب‌های دینی فرسوده و مهرهای شکسته و کهنه، قرار دادن گلدان‌های زیبا در ورودی و داخل مسجد، شست و شوی فرش‌ها، تعویض فرش‌های کهنه، رنگ‌آمیزی در و پنجره‌ها، نصب دستگاه‌های خوشبوکننده و... از جمله کارهایی است که به آراستگی مساجد کمک می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: پاکیزه بودن فضای مسجد و ایجاد فضایی دلنشین، رغبت نوجوانان و جوانان را به حضور معنوی در این مکان‌ها و مشارکت جدی در برنامه‌های آن افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است در حال حاضر 824 مسجد در سطح استان وجود دارد که بیشتر آنها در برگزاری برنامه‌های مختلف در طول سال فعال هستند و تعدادی هم نیازمند توجه بیشتر هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول