اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آموزش و پرورشی‌ها اذن دخول گرفتند

غبارروبی حرم احمدبن موسی(ع) توسط فرهنگیان استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: غبارروبی حرم احمدبن موسی(ع) مانند غبارروبی حرم علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) برای جمع‌آوری نذورات و استفاده معنوی انجام می‌شود.

غبارروبی حرم احمدبن موسی(ع) توسط فرهنگیان استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین روزیطلب بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم غبارروبی علاوه بر برکاتی که برای استفاده جامعه فراهم می‌شود، اقشار مختلف نیز برای بهره‌گیری معنوی از مراسم دعوت می‌شوند و این بار از آموزش و پرورش برای این آیین معنوی دعوت شد و افتخار پیدا کردیم به اتفاق تعدادی از همکاران برای پای‌بوسی حضور پیدا کنیم.

به گفته وی، در این مراسم تعدادی از مدیران، کارمندان و معلمان آموزش و پرورش حضور پیدا کردند.

روزیطلب اظهار امیدواری کرد که حضرت احمدبن موسی، آموزش و پرورشی‌ها را به حضور آستان بپذیرد و فرهنگیان را در ادای وظایف نسبت به جامعه و مردم توفیق عطا کند.

سیده معصومه دستغیب مشاور فرهنگی آستان شاهچراغ نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: از سال گذشته یک دفتر همکاری بین آموزش و پرورش و آستان شاهچراغ(ع) تشکیل شد و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا فرهنگیانی که توانایی خدمت به حرم حضرت احمدبن موسی را دارند بتوانند در خدمت زوار حرم باشند.

به گفته وی، نزدیک به 400 نفر از فرهنگیان شهر شیراز خادم حرم شاهچراغ(ع) هستند و ظرفیت بسیار بیشتری برای این امر وجود دارد.

به گفته مشاور امور بانوان آموزش و پرورش فارس، با توجه به جمعیت بسیار دانش‌آموزی این استان فارس و ضرورت آشنایی نسل جوان با حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه‌ریزی شد تا جشن عبادت دانش‌آموزان در حرم مطهر برگزار شود.

وی تصریح کرد: تاکنون صدها مدرسه از سراسر این استان جشن عبادت را با همکاری حرم در آستان برگزار کرده‌اند.

دستغیب ادامه داد: از سوی دیگر اردوهای مختلف دانش‌آموزی که از سراسر این استان به شیراز می‌آیند و همچنین اردوهای استان‌های دیگر کشور نیز به زیارت حرم شاهچراغ(ع) برده می‌شوند.

مشاور فرهنگی آستان شاهچراغ(ع) بیان کرد: واحد کودکان و نوجوانان حرم مطهر یکی از واحدهای فعال و پویا است که هماهنگی بسیاری را برای پذیرفتن دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

وی افزود: روزانه دانش‌آموزان بیش از پنج تا شش مدرسه وارد حرم می‌شوند و از طرف حرم برنامه‌های فراوانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بازدیدهای متعددی که برای فرهنگیان، والدین و دانش‌آموزان برگزار می‌شود بازدید از کتابخانه حرم، موزه، دارالقرآن و واحد کودکان و نوجوانان گنجانده شده است.

وی افزود: فرهنگیان در اولویت پذیرش خدام افتخاری حرم هستند و هر زمان که مراجعه کنند برای کمتر از شش ساعت خدمت در هفته ثبت نام می‌شوند.

دستغیب تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده فرهنگیان متخصص در بحث مشاوره با واحد مشاوره آستان، فرهنگیان متخصص در امر کودک و نوجوان با واحد مربوطه و فرهنگیان متخصص در امور دینی با واحدهای دارالقرآن و پاسخ‌گویی به احکام همکاری می‌کنند.

مشاور بانوان آموزش و پرورش، حضرت احمدبن موسی(ع) را یک امام‌زاده بزرگوار، دانشمند، بخشنده، ولایت‌پذیر، با تقوی و ماخوذ به حیا توصیف کرد که لازم است بیش از این به نسل جوان این استان شناسانده شود.

به گزارش فارس، برنامه غبارروبی حرم شاهچراغ با فاصله یک ماه و نیم یک مرتبه انجام شده و اقشار مختلف با پوشیدن ردای سپید خدمت در تمیز کردن، جمع‌آوری و شمارش نذورات به آستان یاری می‌دهند و به این بهانه از نزدیک به خدمت این بزرگوار خاندان اهل بیت می‌رسند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول