اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استقبال از ماه ‌مبارک رمضان

مساجد سیستان‌وبلوچستان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: در استقبال از ماه مبارک رمضان، مساجد سیستان‌وبلوچستان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

مساجد سیستان‌وبلوچستان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود

محسن ارباب‌افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد از اهمیت خاصی در ابعاد فرهنگی، عبادی، سیاسی و اجتماعی برخوردار هستند، لذا برنامه‌ریزی قوی در پاسداشت دهه نکوداشت مساجد و بهره‌مندی از همه امکانات موجود به گونه‌ای که شایسته و در خور شأن و منزلت رفیع مسجد باشد امری ضروری و از وظایف دینی و اخلاقی هر انسان مسلمان و متقی است.

وی افزود: 22 مسجد اهل تشیع و تسنن در سطح استان در استقبال از ماه مبارک رمضان به طور نمادین غبارروبی می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: امسال طبق سنت هر ساله در استقبال از ماه مبارک رمضان با همکاری و هماهنگی هئیت امناء، امامان جماعت و مسئولان اجرایی مساجد در راستای تحکیم رویه وحدت در هر یک از شهرستان‌های تابعه استان، یک مسجد از اهل تشیع و یک مسجد از برادران اهل سنت به صورت نمادین غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

افضلی تصریح کرد: با توجه به رسالت خطیر ائمه جماعت و نقش به سزایی که می‌توانند در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم ویژه هفته جهانی مساجد و دهه نکوداشت مساجد داشته باشند، انتظار می‌رود تمامی امکانات و تلاش خود را برای شناساندن مساجد در آیین زندگی و تبیین جایگاه مساجد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه دین، معنویت، اخلاق و کانون امر به معروف و نهی از منکر بکنند.

وی ادامه داد: باید بازتاب فعالیت‌های مساجد جمهوری اسلامی ایران در هفته مورد بحث به جهان اسلام انعکاس یافته، اقدامات و برنامه‌های مساجد ایران اسلامی مبنای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم بزرگداشت هفته جهانی مساجد در سال‌های آتی در سایر کشورها قرار گیرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول