اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی فارس:

4000 مسجد در فارس غبارروبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: بیش از 4 هزار مسجد، حسینیه، امامزاده و نمازخانه در شیراز و شهرستان‌های این استان عطرافشانی و غبارروبی می‌شوند.

4000 مسجد در فارس غبارروبی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش بعدازظهر امروز در جلسه ستاد غبارروبی مساجد فارس اظهار داشت: زمان و مکان در مسائل دینی بسیار مهم بوده و ماه رمضان بهترین زمان برای رسیدن به کمالات انسانی است.

وی افزود: اگر از زمان و مکان به صورت صحیح استفاده شود، جامعه به سوی کمالات گام برمی‌دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نامناسب بودن برخی اماکن است و اگر مکان مناسب باشد انسان استفاده معنوی بهتری را می‌برد.

دانش اضافه کرد: در کشور ما یکی از بهترین فعالیت‌ها بحث اعتکاف و بعد از آن غبارروبی و عطرافشانی مساجد و آماده‌سازی آنها برای ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان هر چه مساجد و حسینیه‌ها تمیزتر باشند، افراد بیشتری را جذب می‌کنند و در شیراز و شهرستان‌های استان فارس ستادهایی برای غبارروبی و عطرافشانی بیش از 4 هزار مسجد راه‌اندازی شده‌اند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: بعد از آماده‌سازی مساجد بحث معنویات و جذب مردم پیش می‌آید که نیازمند فعالیت فرهنگی مناسب است.

دانش در پایان این جلسه پیشنهاد کرد که بروشور بهداشت مساجد توسط مرکز بهداشت تهیه و در اختیار ستاد غبارروبی قرار گیرد تا در میان مردم توزیع شود.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس نیز گفت: سال گذشته حدود 20 هزار مهر در اختیار مساجد قرار گرفت که امیدواریم امسال نیز با همکاری ستاد اقامه نماز این عمل شایسته تکرار شود.

حسین کریمی افزود: امسال نیز مرکز بهداشت در زمینه تهیه بروشور مربوط به بهداشت مساجد و مواد ضدعفونی کننده، شهرداری در مورد شستشوی فرش‌های مساجد، آموزش و پرورش به منظور اطلاع‌رسانی و حضور جوانان و نوجوانان، اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه تامین گلاب و اقلام تدارکاتی و فرمانداری در زمینه نامه‌نگاری به ادارات و سازمان‌ها برای همکاری در غبارروبی مساجد اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول