اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی،

غبارروبی و عطر افشانی مساجد پلدختر آغاز شد

همزمان با دهه سوم شعبان و هفته غبارروبی مساجد، مراسم معنوی غبارروبی مساجد پلدختر با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان پلدختر برگزار شد.

غبارروبی و عطر افشانی مساجد پلدختر آغاز شد

امام جمعه پلدختر پیش از ظهر امروز در آیین نمادین این سنت حسنه در مسجد جامع به خبرنگار فارس در پلدختر گفت: امسال برنامه غبار روبی در ایام دهه آخر ماه شعبان المعظم در مساجد شهرستان با حضور مؤمنان و مسئولان خدمتگزار انجام می‌شود.

حجت الاسلام علی محمد لروند افزود: این اقدام به صورت خودجوش از سوی مردم انجام می‌شود و در حقیقت، اقدامی است که مساجد شهرستان را برای برگزاری آیین‌هایی مانند سخنرانی‌ها، تلاوت و قرائت قرآن، آموزش مفاهیم و احکام دینی در ماه مبارک رمضان آماده می‌کند.

وی با تاکید بر نقش مهم مساجد، در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، اظهار داشت: مساجد خانه‌های خدا روی زمین هستند و حفظ کرامت و طهارت آنان بر همگان لازم است.

امام جمعه پلدختر گفت: دهه آخر ماه شعبان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامیده شده تا این اماکن برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شوند.

وی تبیین و نهادینه کردن جایگاه رفیع مسجد را برای مسجدیان در این دهه که هر روز آن با عنوان خاصی با هدف محوریت برنامه‌ها مزین شده است، ضروری دانست.

حجت الاسلام لروند افزود: غبارروبی مساجد بهانه‌ای برای استقبال از بهترین و با فضیلت‌ترین ماه خداست و شاید این فرصتی باشد که با طهارت مساجد، بندگان خدا نیز همت کرده و با طهارت قلب خود، به میهمانی خداوند در ماه رمضان بروند.

وی مسجد را بهترین پایگاه تنظیم سامانه اخلاقی و بهترین مرکز برای تربیت انسان‌های شایسته و دینی دانست و گفت: مسجد محل اجتماع تمام کارکردهای معنوی است، این مکان مقدس سرجمع همه تلاش‌های دینی است که می‌تواند بهترین نقش را در کاهش نابسامانی‌های اجتماعی در سطح خرد و کلان داشته باشد.

امام جمعه پلدختر با بیان این که لازمه تهذیب ظاهر، تهذیب باطن است، تا انسان بتواند از این طریق مورد قبول شریعت مقدس اسلام قرار گیرد، گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی انسان‌ها و نزول برکات و نعمات خداوند بر بندگان است و پاک شدن انسان‌ها در این ماه پربرکت از توفیقاتی عنوان کرد که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود. 

در مراسم غبارروبی مسجد جامع پلدختر امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان حضور داشتند کار غبارروبی و عطر افشانی و شست و شوی را انجام دادند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول