اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان خبر داد

بهره‌برداری از 209 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 209 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان کرمان در هفته بهزیستی بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 209 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا عباسی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی استان کرمان 87 هزار و 655 نفر مددجو را در دو بخش اجتماعی و توانبخشی زیر پوشش دارد‌.

وی بیان داشت: در حوزه اجتماعی 50 هزار و 336 نفر در قالب 29 هزار و 139 خانوار و در حوزه توانبخشی 33 هزار و 980 نفر از خدمات سازمان بهزیستی در استان کرمان استفاده می‌کنند.

عباسی عنوان کرد: 38 هزار و 263 نفر از اداره کل بهزیستی استان کرمان مستمری دریافت می‌کنند که شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان دفاتر شبه خانواده، معلولان و بیماران روانی است.

وی با اشاره به فعالیت 37 مرکز و 33 درمانگاه در حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان ابراز داشت: در حوزه پیشگیری نیز 64 مرکز فعال هستند.

عباسی تصریح کرد: در حوزه معاونت امور اجتماعی نیز 85 مرکز حمایتی، 600 مهدکودک با 28 هزار و 595 کودک، 54 مرکز شبه خانواده، سه مرکز کاهش طلاق غیر دولتی و یک مرکز دولتی مشغول هستتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ابراز داشت: همچنین 6 مرکز مداخله در بحران در شهرستان‌های کرمان، زرند، بم، جیرفت، سیرجان و بردسیر فعال است.

وی با اشاره به فعالیت خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های کرمان، زرند، بم، جیرفت، سیرجان و بردسیر گفت: قرار بر این است که دولت در تمام شهرها اورژانس اجتماعی را به زودی راه‌اندازی کند.

عباسی خاطرنشان کرد: یک مرکز بازپروری زنان آسیب‌دیده، هفت مرکز سلامت روان، شش مرکز مشاوره ژنتیک، 13 مرکز شنوایی‌سنجی و سه مرکز بینایی‌سنجی نیز زیر نظر بهزیستی استان کرمان فعالیت دارند.

وی با اشاره به نامگذاری 25 تا 31 تیر ماه هر سال به عنوان هفته بهزیستی ابراز داشت: در این هفته برنامه‌های متعددی از جمله ارائه خدمات رایگان درمانگاهی، بهره‌برداری از 209 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در سطح استان، راه‌اندازی 10 باب کتابخانه در 10 مرکز شبه خانواده و تجلیل از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بهزیستی را در نظر گرفته‌ایم.

عباسی افزود: واحدهای قابل بهره‌برداری هفته بهزیستی در استان کرمان شامل 60 واحد در شهرستان‌های جنوبی، 11 واحد در بم، 81 واحد در کرمان و 57 واحد در بافت است که در زمینی به مجموع 14 هزار و 828 متر مربع احداث شده‌اند.

وی بیان داشت: تاکنون 810 واحد مسکونی از سوی اداره کل بهزیستی استان کرمان شامل 187 مورد کمک برای احداث و تکمیل و 623 مورد کمک برای خرید مسکن، وام دریافت کرده‌اند.

عباسی تصریح کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه آموزش پیش از ازدواج 10 هزار و 264 نفر، آموزش‌های زندگی یک هزار و 460 نفر، مهارت زندگی در مقطع دانشجویی 8 هزار و 810 نفر، مهارت زندگی در مقطع دبستان 10 هزار و 160 نفر و در زمینه آموزش محیط کار یک هزار و 999 نفر توسط بهزیستی دوره دیده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد دفاتر اعتیاد خاطرنشان کرد: در زمینه درمان سرپایی مراکز دولتی 10 هزار و 610 نفر، بستری 161 نفر، درمان نگهدارنده مراکز خصوصی 5 هزار و 529 نفر، کمپ‌های ترک اعتیاد 5 هزار و 373 نفر پذیرش و خدمات دریافت کرده‌اند.

عباسی گفت: مراکز اجتماعی درمان‌مدار دولتی نیز به 114 نفر و مراکز کاهش آسیب نیز به یک هزار و 50 نفر خدمات داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان اذعان داشت: از مرداد ماه سال جاری میزان مستمری مددجویان 20 درصد، یارانه مراکز توانبخشی 35 درصد و اعتبارات زنان سرپرست خانوار 20 درصد افزایش می‌یابد.

عباسی ابراز داشت: خدمات سازمان بهزیستی با توجه به گستردگی که دارند، نیازمند مشارکت‌های مردمی است که این مشارکت نیز باید به صورت نظام‌مند باشد.

وی افزود: مردم دوست دارند در زمینه‌های خاص مشارکت داشته باشند، لذا خدمات ارائه شده یکسان نیست.

وی تصریح کرد: مردم باید به اطلاعات بهزیستی اعتماد کنند و میزان نیاز خدمات را بدانند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول