اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گیرد

افتتاح بیش از 170 واحد مسکونی در اصفهان برای مددجویان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پنج هزار واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد و امروز در اصفهان به صورت نمادین 174 واحد مسکن افتتاح می‌شود.

افتتاح بیش از 170 واحد مسکونی در اصفهان برای مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همایون هاشمی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم طرح آفتاب که در تالار شهروند برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این برنامه رفع مشکلات خانواده‌های معلولان است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور طرح آفتاب را بر حسب نیاز خانواده‌ها برگزار می‌کند چنان که بر اساس قانون حداقل 10 درصد از خانواده مددجویان را باید توانمند کرده و از چرخه خارج کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت کودکان بی‌سرپرست و واگذاری این کودکان به خانواده‌های بدون فرزند، افزود: درصدد هستیم که شرایطی را فراهم کنیم که خیران را در طرح معنوی حمایت از هم نوعان خود وارد کنیم تا بر اساس علاقه خود خدمتی از خدمات 154 گانه سازمان را بر عهده بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: 22 هزار کودک بی‌سرپرست در کشور داریم که هشت هزار نفر از این کودکان پشت نوبت برای واگذاری هستند.

وی ادامه داد: قسمتی از کار واگذاری این کودکان بی‌سرپرست با سازمان بهزیستی نیست و مقام مجاز قضایی باید دستور قضایی انجام دهند.

هاشمی به پاره‌ای از مشکلات واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: لایحه‌ای تحت لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست دو بار به مجلس فرستاده شده که اکنون از طریق مجلس به شورای نگهبان رفته است که اگر دستورات این لایحه تصویب شود بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد بیماران مزمن و اعتبارات اختصاص یافته در این بخش اشاره کرد و افزود: امسال رشد خوبی در منابع ملی در این زمینه داشتیم چنان‌ که در آینده پرداخت‌ها را به صورت بن کالا و بن حمایتی پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: برخی از بیماران مزمن روانی نیاز به حمایت مستقیم دارند که در این مورد به مسئولان در تأمین نیازها و خدمات تذکر داده شده است.

وی در مورد افزایش اعتبار‌ات این بیماران گفت: در تمام فعالیت‌های سازمان 31 درصد رشد داشته‌ایم، اما در شهرستان‌ها، اعتبارات بیماران مزمن روانی را از 20 تا 30 درصد افزایش داده‌ایم.

هاشمی همچنین از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در کشور از مرداد ماه جاری خبر داد و افزود: 35 درصد برای مراکز نگهداری و یارانه بگیر رشد داریم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که در مراکز یارانه‌ای بگیر افزایش مستمری ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه صحبت‌های خود از بهره‌برداری پنج هزار واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: 174 واحد مسکن به صورت نمادین در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در کشور برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته دولت 35 هزار واحد مسکونی را تحویل دهیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول