اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته بهزیستی

40 واحد مسکونی مددجویان دراستان یزد به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان یزد از بهره‌‌برداری 40 واحد مسکونی مددجویان هم‌زمان با هفته بهزیستی در استان یزد خبر داد.

40 واحد مسکونی مددجویان دراستان یزد به بهره‌برداری می‌رسد

محمد حسین رحیمی نسب در حاشیه افتتاح اورژانس اجتماعی بافق در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت توجه به مسکن مددجویان در استان یزد اظهار داشت: این واحدهای مسکونی از مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به استان یزد است که در هفته بهزیستی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این واحدها با آورده 6 میلیون تومانی هر مددجو و 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ساخته و آماده تحویل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع جرم یادآور شد: مراکز اورژانس اجتماعی در سطح استان با هدف ایجاد خدمات تخصصی و اورژانسی و افزایش سطح کیفیت توانمندی افراد در معرض خطر و ایجاد مشارکت مردمی و ورود سازمان‌های غیردولتی راه‌اندازی شده‌اند.

رحیمی نسب با بیان اهیمت مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: حضور به موقع مردم در این مراکز تاثیر بسیار مثبتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم دارد.

وی، متقاضیان طلاق، اختلالات هویت جنسی، دختران و پسران فرار کودکان خیابانی، مبتلایان کودک آزاری و همسر آزاری، افرادی که قصد خودکشی دارند، زنان و دختران در معرض آسیب و سایر افرادی را که در شرایط بحرانی قرار دارند از گروه‌های هدف این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بافق نیز در حاشیه این مراسم، ارتقای سلامت اجتماعی را از اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در بحث سلامت، رفع محرومیت و  کاهش آسیب‌های اجتماعی هر چه تلاش کنیم کار دینی و اخلاق اسلامی انجام داده‌ایم.

حسین ندافیان، نقش بهزیستی را در کاهش بحران‌های اجتماعی مهم و ارزنده خواند و افزود: شناخت و آگاهی‌بخشی به مردم نقش مهمی در کاهش این بحران‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی می‌تواند مشکلات جامعه را تا حد زیادی برطرف کند.

ندافیان با بیان اینکه ثواب کمک به نیازمندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمتر از ساختن مسجد نیست، گفت: خیّرین باید به سمت و سوی کمک به ایفای بهتر نقش بهزیستی سوق داده شوند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول