اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

قطعه‏‌سازان کشور با مشکلات مالیاتی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از صنایع قطعه‏‌سازی کشور با مشکلات مالیات بر ارزش افزوده مواجه هستند.

قطعه‏‌سازان کشور با مشکلات مالیاتی مواجه هستند

علی‏رضا خسروی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: برخی اتفاقاتی که امروز در کشور رخ می‏‌دهد، در حقیقت گره‏‌های کوچکی است که در مجموع، تأثیرگذاری زیادی در جامعه می‏‌گذارد.

وی با اشاره به یکی از این گره‏‌ها گفت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده، از محصول نهایی مالیات دریافت می‏‌شود؛ اما به طور نمونه در صنعت خودروسازی، شرکت‏‌های تولیدی زیادی باید فعالیت و تولید داشته باشند تا خودرویی به دست مصرف‏‌کننده برسد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروساز طبق قانون، قرار است تا بخشی از مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده را به قطعه‏‌سازان عودت دهد و درصد پیش‏‌بینی شده برای خود را نیز بردارد.

وی افزود: بر اساس اعلام قطعه‏‌سازان در نشستی که با برخی صاحبان این صنایع در استان سمنان داشتیم، اعلام شد که خودروساز این پول را از مشتری دریافت و در دفاتر خود عمل می‏‏‌کند، اما مبلغ مورد نظر را به قطعه‏‌سازان عودت نمی‏‌دهد.

خسروی افزود: از آن سو، ادارات امور مالیاتی درصد پیش‏‌بینی شده در مالیات بر ارزش افزوده را مربوط به هر کالای تولید شده در این بخش می‏‌دانند و مالیات آن را به گفته خود صنایع، از آنها مطالبه می‏‌کنند.

وی افزود: این رویه، بخش قابل توجهی از صنایع کشور و به خصوص استان سمنان را که در صنعت قطعه‏‌سازی در حال فعالیت هستند، با مشکلاتی مواجه ساخته است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان نمونه‏‌ای دیگر از این گره‏‌های کوچک که می‏‌توان به راحتی آن را برطرف کرد، اظهار داشت: بر اساس قانون، باید برای هر انشعاب جدید، 50 ریال از مشتری برای کمک به گازرسانی به روستاها دریافت شود که این اقدام انجام می‏‌شود.

خسروی بیان داشت: چون در قانون، لفظ "درآمد و کمک به گازکشی به روستاها" آمده است، سازمان امور مالیاتی می‏‌گوید چون بحث درآمد است باید مالیات آن پرداخت شود؛ در صورتی که می‏‌توان این عبارت را به "از وجوه حاصل صرف کمک به گازکشی به روستاها شود" اصلاح و مشکل را برطرف کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول