اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

کارمندان و کارگران آذربایجان‌شرقی 610 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: کارمندان و کارگران استان سال گذشته 610 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند.

کارمندان و کارگران آذربایجان‌شرقی 610 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول رسولی ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران درآمدهای وصولی مالیاتی ملی و استانی آذربایجان‌شرقی در سال گذشته را پنج هزار و 280 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: از این میزان سه هزار و 890 میلیارد ریال مالیات مستقیم و یک‌هزار و 390 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی درآمدهای مصوب مالیاتی استانی برای آذربایجان‌شرقی در سال گذشته چهار هزار و 740 بود که چهار هزار و 760 میلیارد ریال تحقق یافت.

پایان تیر آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی/ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی همچنین پایان تیرماه را آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اعلام کرد و گفت: مودیان مالیاتی در صورت تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر مشمول جریمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: میزان جریمه معادل 40 درصد مالیات محاسبه شده مودیان خواهد بود.

رسولی افزود: همچنین مودیانی که در مهلت مقرر اظهارنامه خود را تسلیم نکنند از معافیت‌های مالیاتی پایه هم بهره‌مند نخواهند شد.

صاحبان مشاغل معاف باید اظهارنامه را پر کنند

رسولی با تاکید بر اینکه صاحبان مشاغلی که معاف از مالیات هستند هم باید اظهارنامه خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، گفت: امسال امکاناتی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی تدارک دیده شده است، ولی چون همه مودیان دارای امضای الکترونیکی نیستند باید پرینت اظهارنامه خود را حتی پس از ارسال توسط اینترنت به واحدهای اخذ اظهارنامه تسلیم کنند.

وی امکان پرداخت 70 درصد از مالیات مودیان به صورت اقساط را از مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر عنوان کرد و افزود: بر اساس توافق با اتحادیه‌های صنفی 96 درصد از اظهارنامه‌های مشاغل مشمول بند "ج" که درآمد سال 90 خود را با 15 درصد بیشتر از سال 89 اظهار کنند، بدون رسیدگی مورد پذیرش نظام مالیاتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، رابطه مستقیمی با بودجه استان دارد، تصریح کرد: مالیات نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه دارد و با افزایش درآمدهای مالیاتی، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر استان خواهیم بود.

رسولی تصریح کرد: پرداخت مالیات، موجب توسعه و رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور و استان می‌شود.

وی گفت: بهبود نظام مالیاتی بدون توجه به سیاست‌هایی که مبتنی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی باشد، محقق نمی‌شود و با توجه به اهمیت مالیات در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت، شناسایی ویژگی‌ها و نوع کارکردهای مالیات‌های اسلامی می‌تواند جهت‌گیری کلی نظام مالیاتی را آشکار ساخته و دستیابی به اهداف مدنظر سند چشم‌انداز توسعه در بخش مالیاتی را تسریع بخشد.

رسولی بر مکانیزه کردن سیستم مالیاتی در استان تاکید کرد و گفت: تمام واحدهای مالیاتی استان مکانیزه بوده و همین امر در تشخیص دقیق مالیات و به‌روزرسانی مالیات‌ها نقش موثری دارد.

وی بر تعامل حداکثری با مردم و مودیان مالیاتی تاکید کرد و اذعان داشت: تلاش می‌شود تا حداکثر عدالت مالیاتی در زمینه فعالیت‌های این اداره‌کل رعایت شود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول