اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

خوشبین‌کردن مردم به سیستم‌های مالیاتی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اخذ مالیات مناسب و خوشبین‌کردن مردم به سیستم‌های مالیاتی ضروری است.

خوشبین‌کردن مردم به سیستم‌های مالیاتی ضروری است

اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: همانند سنوات گذشته اکثر اتحادیه‌ها با میزان 15 درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی عملکرد سال 89 عملکرد سال 90 را توافق کردند.

وی با بیان اینکه شرایط توافق عملکرد سال گذشته پیچیده‌تر از سال‌های گذشته است، افزود: در سال جاری با توجه به بسترسازی لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی و اشاره صریح قانون برنامه پنجم توسعه به ارائه اظهارنامه توسط همه صاحبان درآمد، ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از دیگر شروط توافق تکمیل مشخصات هویتی توسط مؤدیان را کد ملی‌، کد پستی و آدرس دقیق محل فعالیت و ثبت‌نام برای دریافت کد اقتصادی تا مورخه 30 آبان ماه و پرداخت مالیات‌های معوقه بیش از دو میلیون ریال دانست و گفت: مودیان مالیاتی با مراجعه به آدرس اینترنتی www.tax.gov.ir می‌توانند نسبت به دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

وی افزود‌: در موارد تقسیط مالیات ابرازی برای مودیانی که به صورت الکترونیکی نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند حداقل 30 درصد مالیات به صورت نقد و مابقی در هفت قسط مساوی دریافت می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: برای سایر مودیان حداقل 50 درصد نقد و مابقی در پنج قسط ماهانه تقسیط می‌شود.

وی با مناسب و مطلوب دانستن شرایط ارائه اظهارنامه الکترونیکی ادامه داد: علاوه بر اینکه مودیان می‌توانند از طریق اینترنت در منزل و محل کار خود اقدام به تکمیل اظهارنامه‌های الکترونیکی کنند از طریق دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها نیز شرایط ارائه اظهارنامه فراهم شده است.

وی ادامه داد: در محل ادارات امور مالیاتی سطح استان نیز امکان تکمیل اظهارنامه الکترونیکی به صورت رایگان فراهم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مالیات باید بر مبنای صحیح، منصفانه و به دور از اجحاف اعمال شود، افزود: شیوه عادلانه مکمل وضع و اجرای صحیح قوانین در مسیر بهبود اوضاع اقتصادی کشور بوده و این امر منوط  به فرهنگ‌سازی در هر دو زمینه است.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات مناسب و خوشبین‌کردن مردم به سیستم‌های مالیاتی ضروری است، افزود: محدود و مسدودکردن راه‌های تقلب و در کنار آن وضع و اجرای صحیح قوانین مهم‌ترین راهکار پیش‌روی مسئولان در این زمینه است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه با توجه به سند چشم‌انداز 20 ساله و قانون برنامه پنجم توسعه تلاش برای قطع اتکای هزینه‌های جاری به نفت و تأمین آن از محل درآمدهای مالیاتی و عمومی ضروری است، افزود: اختصاص عواید نفت برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های کلان که از توان بخش خصوصی خارج است، مسئولیت مأموران مالیاتی را دو چندان کرده است‌.

وی مالیات را یک امر الزامی و شرعی دانست و گفت‌: در جامعه اسلامی، دولت برای تأمین امنیت، رفاه، ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و رعایت عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته با اعمال معافیت و غیره در صورتی که لازم بداند بر طبق قانون نسبت به مطالبه مالیات اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول