اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد

کسب 33 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته بیش از 33 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از مؤدیان کسب شده است.

کسب 33 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی عسکری در حاشیه نشست خبری در مشهد که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در محل اداره‌کل امور مالیاتی استان خراسان‌رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته بیش از 33 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از مؤدیان داشته‎ایم، اظهار کرد: این مبلغ نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است و امیدواریم در سال جاری نیز این افزایش ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برنامه‎های متعددی برای رشد درآمدهای مالیاتی کشور اجرا کرده است که یکی از موارد قانون مالیات بر ارزش افزوده است که در دو سال اول اجرای آن، رقم قابل ملاحظه‎ای از مؤدیان اخذ شده است.

عسکری با اشاره به نقش مهمی که اخذ مالیات از مؤدیان در بودجه عمومی کشور دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 35 درصد بودجه عمومی کشور از محل مالیات‎هایی است که مؤدیان نسبت به پرداخت آن اقدام می‎کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی به برنامه‎های این سازمان برای جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از مؤدیان نیز گفت: اجرای نظام یکپارچه مالیاتی از مهم‌ترین برنامه‎های این سازمان است و امیدواریم با پیاده کردن این نظام که براساس اطلاعات اقتصادی مؤدیان است نسبت به فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

کل هزینه‎های جاری دولت از محل مالیات‎ها تامین خواهد شد

عسکری ادامه داد: یکی از اهداف برنامه پنجم تامین کل هزینه‎های جاری دولت از محل درآمدهای مالیاتی است که با اجرای نظام یکپارچه مالیاتی تا پایان برنامه پنجم توسعه به این هدف خواهیم رسید.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مؤدیان تصریح کرد: براساس قانون، 31 تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و این زمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

وی افزود: از تمام مؤدیان درخواست داریم برای جلوگیری از ازدحام در ساعات پایانی هر چه زودتر به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

عسکری بیان داشت: براساس قانون مؤدیانی که در مهلت مقرر شده اظهارنامه خود را ارائه ندهند مشمول جرایم مالیاتی می‌شوند و از بخشودگی‎ها نیز محروم خواهند شد.

روزانه 120 هزار اظهارنامه به صورت الکترونیکی تنظیم می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی به نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز اشاره و ادامه داد: مؤدیان می‌توانند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند و هم‌اکنون روزانه بیش از 120 هزار اظهارنامه به صورت الکترونیکی در این سازمان ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد درآمد مالیاتی داشته‎ایم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز مانند سال گذشته بیش از 90 درصد درآمد مالیاتی محقق شود.

عسکری مالیات بر ارزش افزوده را یکی از 5 پروژه این سازمان برای اصلاح نظام مالیاتی دانست و بیان کرد: سال گذشته از محل اجرای مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 6 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد کسب کرده‎ایم که این رقم با توجه به اینکه دومین سال اجرای این قانون صورت گرفت، فراتر از انتظارها بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی به هفته فرهنگ مالیاتی نیز اشاره و افزود: مردم مشارکت خوبی در حوزه مالیات داشته‎اند و باید با تلاش بیشتر مسئولان و سازمان‌ها نسبت به ترویج فرهنگ مالیاتی اقدام کنیم.

سال گذشته 92 درصد مالیات پیش‌بینی شده محقق شد

عسکری گفت: مبلغ 33 هزار میلیارد تومانی که در سال گذشته کسب شد، حدود 92 درصد مبلغ پیش‌بینی شده این سازمان بوده است و تحقق این درصد نشان از مشارکت خوب مردم و مؤدیان داشته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های این سازمان برای اخذ مالیات از مشاغل واسطه‌ای نظیر بنگاه‌های املاک و خودرو که بعضاً درآمدهای میلیونی در روز دارند، خاطرنشان کرد: کاستی‌هایی در زمینه اخذ مالیات از این مشاغل وجود دارد و ما این کاستی‌ها را قبول داریم و امیدواریم در آینده این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول