اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه سال جاری صورت گرفت

تسلیم 800 اظهارنامه مالیاتی به سبک الکترونیکی در تویسرکان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مالیات تویسرکان از تسلیم 809 اظهارنامه الکترونیکی توسط مؤدیان به اداره مالیات شهرستان تویسرکان در سه ماه سال جاری خبر داد.

تسلیم 800 اظهارنامه مالیاتی به سبک الکترونیکی در تویسرکان

علی تکلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 درصد امور مالیاتی الکترونیکی بوده است، اظهار داشت: امسال همه کارهای امور این نهاد در عرصه خدمات‌دهی به ارباب رجوع به صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود.

 

* رشد 27 درصدی درآمد مالیاتی تویسرکان نسبت به سال 90

وی از افزایش 10 درصدی اخذ الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در سال جاری در شهرستان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری‌های مستمر و اطلاع‌رسانی درست درآمد مالیاتی این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره مالیات شهرستان تویسرکان اذعان داشت: مهم‌ترین دلایل به تعویق انداختن واریز مالیات از سوی مؤدیان عدم آگاهی از قوانین مالیات، تعلل در مراجعه به این نهاد در انجام به موقع امور مربوطه و عدم استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان محسوب می‌شود.

وی با تأکید به اینکه کارشناسان و مشاوران اقتصادی در اداره مالیاتی شهرستان در ساعات اداری آماده ارائه خدمت به ارباب رجوع هستند، گفت: به همه مؤدیان توصیه می‌کنیم با مراجعه به مشاوران از قوانین مربوطه آشنا شوند چرا که آگاه نبودن از اصول و مقررات نخست برای خود آنها مشکل‌ساز خواهد شد.

 

* 90 درصد از شهروندان تویسرکانی در پرداخت مالیات خوش‌حساب هستند

تکلو با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری 809 اظهارنامه مالیاتی به شیوه الکترونیکی در سامانه این نهاد دریافت شده است، تصریح کرد: 90 درصد از مؤدیان شهرستان تویسرکان در پرداخت امور مالیاتی خوش‌حساب هستند.

وی گفت: مالیات نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد و برقراری عدالت دارد و با افزایش درآمدهای مالیاتی روند توسعه کشور در همه بخش‌ها هم پیشرفت خواهد کرد.

رئیس اداره مالیات تویسرکان ایجاد امنیت، رفاه اجتماعی و گسترش خدمات را از دیگر مزایای پرداخت مالیات برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید با فرهنگ‌سازی مناسب و آگاه‌سازی جامعه از چگونگی و چیستی مزیت‌های پرداخت مالیات، بستر را برای اقبال بیشتر مردم فراهم کنند.

وی افزود: نگاه همه‌جانبه به این مهم و تبدیل‌سازی پرداخت به موقع مالیات در جامعه به یک فرهنگ عمومی از پارامترهای مهم در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی است.

 

* کاهش نرخ فقر و فاصله طبقاتی رهاورد پرداخت مالیات

وی با اشاره به اینکه این مهم یک تکلیف شرعی و قانونی است، تأکید کرد: یکی از ابزارهای بسیار خوب در کنترل سیاست‌های مالی دولت مالیات است.

تکلو ادامه داد: عدم پرداخت مالیات در سررسید مقرر موجب تعلق جریمه‌ای 2.5 درصد مالیات به ازای هر ماه به مؤدیان خواهد شد.

وی هدف از نامگذاری این هفته به نام مالیات را اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی آحاد مختلف جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: پرداخت مالیات منجر به رشد اقتصادی و کاهش ضریب نرخ فقر و فاصله طبقاتی در اجتماع می‌شود.

رئیس اداره مالیات شهرستان تویسرکان گفت: مؤدیان می‌توانند برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.intamedia.ir و یا www.taxgov.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول