اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی قزوین:

تأمین اجتماعی از لحاظ درآمدی نباید مشمول مالیات شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: تأمین اجتماعی از لحاظ درآمدی نباید مشمول مالیات بوده که این موضوع باید بررسی شود.

تأمین اجتماعی از لحاظ درآمدی نباید مشمول مالیات شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، مدیر‌کل سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین در سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی در جلسه خانه کارگر البرز اظهار کرد: تأمین اجتماعی از لحاظ درآمدی نباید مشمول مالیات شود. 

علیرضا محسنی از عدم تعادل ورودی‌ها و خروجی‌های سازمان خبر داد و اظهار کرد: در پیش از انقلاب اسلامی‌ ایران، از هر 20 نفر دریافت حق بیمه، یک بازنشسته داشتیم، ولی حالا به ازای دریافت حقوق بیمه هفت نفر، ملزم به پرداخت حقوق یک بازنشسته هستیم و این در حالی است که در این سازمان، اگر شش حق بیمه شده دریافت کرده و یک خروجی پرداخت کند، نقطه سربه‌سر خواهد شد.

وی از عدم اعلام حقوق واقعی کارگران توسط کارفرمایان خبر داد و اظهار کرد: کل درآمد تأمین اجتماعی برابر 33 درصد حقوق و دستمزد کارگران است، در حالی که برخی از کارفرمایان حقوق واقعی کارکنان خود را اعلام نمی‌کنند.

وی افزود: کارفرمایان اغلب کمتر و گاهی اوقات بیشتر از حقوق دریافتی کارگر اظهار می‌کنند که برای حل این مشکل، سازمان تأمین اجتماعی سامانه‌ای را در سایت خود راه‌اندازی کرده تا بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بتوانند سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

مدیر‌کل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سئوال یکی از کارگران حاضر در جلسه در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور تصریح کرد: سازمان تنها به لیست شرایط ارائه شده توجه می‌کند، اگر شغل شما در لیست مذکور موجود نباشید، فاقد شرایط خواهید بود.

محسنی درباره مشکلات افرادی که توانایی استفاده از عابربانک‌ها را ندارند، این نوید را داد که از این پس می‌توانند با مراجعه به بانک و از طریق دفترچه‌های حساب، کارهای بانکی خود از قبیل برداشت وجه از حساب خود را انجام دهند.

وی در خاتمه با توجه به مشکلات و سئوالات فراوان حضار، پیشنهاد برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در آینده‌ای نه چندان دور را داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول