اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

مالیات باید در تحقق مطالبات عمومی جامعه هزینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مالیات باید بصورت عادلانه از مردم دریافت شود و به توانایی پرداخت افراد نیز توجه داشته باشیم.

مالیات باید در تحقق مطالبات عمومی جامعه هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان، علی محمد آزاد در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن هفته "بهبود فرهنگ مالیاتی" اظهار داشت: مالیات بعنوان سالم‌ترین منبع تامین درآمدهای دولت به‌ویژه در شرایط نوسانات اقتصادی و بازار نفت به ویژه در شرایط کنونی تحریم‌ها بوده و پرداخت آن واجب شرعی وتکلیف قانونی است.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: دولت تلاش دارد درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز و هزینه‌های کشور نیز از محل مالیات تامین شود.

وی بیان کرد: کاهش یا افزایش قیمت نفت، برای کشورهای صادر کننده و واردکننده این محصول، مزایا و معایب مختلفی دارد، در حالی که مالیات، درآمدی است که در صورت وجود قوانین قوی و ساختار کارآمد، می‌تواند بهترین منبع تامین درآمد دولت به ویژه در شرایط نوسانات بازار نفت و تحریم‌ها باشد. 

استاندار سیستان وبلوچستان بیان داشت: برای رهایی از وابستگی نفتی باید درآمدهای مالیاتی و صادرات غیر نفتی صنعتی را جایگزین صادرات نفتی کرد که البته پرداخت مالیات بعنوان سالمترین منبع درآمد دولت، واجب شرعی وتکلیف قانونی است

وی با بیان اینکه آشنا نبودن با واژه مالیات سبب شده عده‌ای مالیات را پول زور تلقی کنند،افزود: زدودن این اندیشه با ایجاد نگاهی واقع بینانه می‌تواند نهادینه شدن تمکین مالیاتی را فراهم کند.

آزاد تصریح کرد: باید نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور و استان، ایجاد زیر ساخت‌ها و پیشرفت پروژه‌های عمرانی برای مردم تبیین و اثرات مثبت آن معرفی شود.

استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: اگر مردم به‌طور دقیق بدانند که درآمدهای مالیاتی در کجا و به چه شکل مصرف می‌شود به طور قطع در پرداخت آن کوتاهی نخواهند کرد و مالیات باید به‌صورت عادلانه از مردم دریافت شود و به توانایی پرداخت افراد نیز توجه داشته باشیم.

وی گفت: فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات با ظرافت خاصی در جامعه به گونه‌ای تبیین شود تا افراد با سطح درآمدی متفاوت مبلغ مالیات یکسانی پرداخت نکنند.

 مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان از مساعدت و تعامل استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با این اداره کل درانجام وظایف محوله قدردانی کرد.

حمیدشیخ اسدی گفت:مالیات به عنوان یکی از منابع درآمد اصلی دولت‌ و راهی برای آبادی کشور، رفاه حال شهروندان و افزایش سطح کیفی زندگی مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد:بی‌شک در فرایند وصول مالیات، مؤدیان مالیات یکی از عوامل تأثیرگذار بر نظام مالیاتی کشور هستند و از ‌این‌رو، جلب همکاری و رضایت آنها نسبت به تمکین داوطلبانه از راهبردهای اصولی سازمان مالیاتی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌و بلوچستان بیان داشت: در اجرای ماده 119 قانون برنامه توسعه شرط هرگونه برخورداری از معافیت مالیاتی ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

وی ادامه داد:اشخاص حقوقی و حقیقی، صاحبان املاک و تمامی مودیان مالیاتی که از معافیت‌های مالیاتی استفاده می‌کنند باید اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر به ادارات امور مالیاتی تحویل دهند و چنانچه مودیان مالیاتی در زمان مقرر قانونی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکنند معافیت مالیاتی آنان لغو خواهد شد.

مدیرکل امورمالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی به ویژه دریافت اظهارنامه و پاسخگویی لازم به آنان، در روزهای پایانی تیرماه و نزدیک شده به اتمام زمان مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی ساعات کاری ادارات مالیاتی استان افزایش یافت.

وی بیان کرد: ادارات مالیاتی سیستان و بلوچستان در روز شنبه مورخ 24/4/1391 لغایت چهارشنبه مورخ 28/4/1391 ازهفت صبح تا ساعت 20 ، در روز پنج شنبه مورخ 29/4/1391 لغایت جمعه 30/4/1391 تا ساعت 18 و در روز شنبه مورخ 31/4/1391 تا ساعت 22 آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان محترم مالیاتی خواهند بود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول