اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه میامی:

پذیرش قطعنامه 598 نشان داد ایران جنگ‏‌طلب نیست

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه شهرستان میامی گفت: صدای مظلومیت ملت ایران با پذیرش قطعنامه 598 به گوش جهانیان رسید و نشان داد ایران، جنگ‏‌طلب نیست.

پذیرش قطعنامه 598 نشان داد ایران جنگ‏‌طلب نیست

غلام‏رضا فلاحتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت فرارسیدن 27 تیر، سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران اظهار کرد: پذیرش این قطعنامه توسط ایران باعث شد تا پیام مظلومیت مردم ایران به گوش جهانیان برسد و توطئه دشمن در جهت معرفی ایران به عنوان کشوری جنگ‌طلب را خنثی کند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان میامی افزود: پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی(ره) باعث شد که دشمنان خلع سلاح شوند.

وی ادامه داد: دشمنان با تبلیغات و با تمام قوا و با عوام‌فریبی سعی داشتند انقلاب اسلامی را نابود کنند؛ چراکه در صورت عدم پذیرش قطعنامه آنها ایران را به عنوان کشوری جنگ‏‌طلب و عامل سلب آرامش منطقه خاورمیانه معرفی می‏‌کردند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان میامی اظهار داشت: پذیرش قطعنامه باعث شد که ایران به عنوان کشوری خواهان صلح در جهان معرفی و تلاش چندین ساله ایران و مردم شهیدپرورش برای به دست آوردن کشوری مستقل و اسلامی حفظ شود.

فلاحتی با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) در پذیرش قطعنامه «به نوشیدن جام زهر» گفت: استراتژی امام خمینی(ره) درجنگ با دشمن مبارزه تا رسیدن به پیروزی نهایی و دفع فتنه بود و پیروزی را مقاومت برابر دشمن و استکبار جهانی می‏‌دانست.

وی تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس صدها هزار جانباز و شهید را تقدیم انقلاب کردیم تا متجاوز و جنایتکاری مانند صدام را که به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نبود، سر جایش بنشانیم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان میامی افزود: اما دولت‏‌های غربی و در راس آنها آمریکا با شعار دموکراسی و دفاع از حقوق بشر با سوءاستفاده از قوانین بین‏‌المللی وارد صحنه شدند و با عوام‌فریبی و دروغ‏گویی برای نابودی ایران تلاش کردند و در این شرایط بود که امام پذیرش قطعنامه را تعبیر به نوشیدن زهر کرد.

وی با اشاره به عکس‏‌العمل گروه‏‌های مختلف مردمی گفت: پذیرش قطعنامه دیدگاه‏‌های مختلفی را در پی داشت، عده‌ای آن را پیروزی بزرگ و نهایت امر می‏‌دانستند که باعث حفظ نظام و انقلاب شد و ایران را حافظ صلح منطقه معرفی کردند و نقشه شوم دشمنان را خنثی کردند.

فلاحتی افزود: اما عده‏‌ای دیگر ضمن تلخ دانستن آن لزومی به قبول قطعنامه نمی‏‌دیدند و حتی تاکید می‌کردند که می‌توان جنگ را تا نابودی کامل دشمن ادامه داد ولی تصمیم ولی‌امر خویش را پذیرفتند و با اطاعت از ولی‌فقیه زمان خود، تلخی زهر آن روز را با شیرینی امروز بیداری اسلامی و تاثیرپذیری مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی تجربه کردند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان میامی با اشاره به عکس‌العمل جامعه جهانی به پذیرش قطعنامه از سوی ایران بیان داشت: در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق سازمان ملل و جامعه جهانی، 10بیانیه و 10 قطعنامه صادر کردند که عراق با پذیرش آنها چهره خوبی که خواهان صلح است، از خود به جای گذاشت.

فلاحتی اضافه کرد: اما با پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران، دید جامعه جهانی نسبت به کشور عوض شد و تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی علیه ایران خنثی شد و ایران به عنوان خواهان صلح و امنیت و عراق هم به عنوان متجاوز و آغازگر جنگ با نظر دبیر کل سازمان ملل معرفی شد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول