اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امضای تفاهمنامه همکاری میان سپاه صاحب‌الامر و جمعیت هلال احمر استان قزوین

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری بین سپاه صاحب‌الامر استان قزوین و جمعیت هلال احمر این استان در 6 ماده و 3 تبصره منعقد شد.

امضای تفاهمنامه همکاری میان سپاه صاحب‌الامر و جمعیت هلال احمر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز تفاهمنامه همکاری مابین سپاه حضرت صاحب الامر (عج)‌ و جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور سرهنگ مهدی طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر و حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین و همچنین علی جان توکلی رئیس بسیج سازندگی استان قزوین منعقد شد.

این تفاهمنامه در 6 ماده و 3 تبصره تنظیم شد و از امروز به مدت 5 سال لازم‌الاجراست.

تحقق فرامین مقام معظم رهبری و دولت در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌‌های امدادی، عام‌المنفعه و مردم‌یاری و ارتقاء سطح مهارتی آنها، پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های مشترک و مستقل در زمینه فعالیت‌های امدادی، عام‌المنفعه و حمایتی و همچنین کمک به تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه، بهره‌گیری از توان تخصصی و غیرتخصصی بسیج و جمعیت هلال احمر از اهداف این تفاهمنامه است.

فرهنگ‌‌سازی و آموزش همگانی از قبیل امدادی، تربیتی، پژوهشی، علمی، فرهنگی و ورزشی برای جوانان، امدادرسانی در بحران‌های طبیعی و حوادث، انجام فعالیت‌های خدماتی و حمایتی و بشردوستانه، فرهنگ‌سازی و توسعه خدمات جاری در عرصه‌های بهداشتی، درمانی و امداد ، استفاده از فضاهای آموزشی و جلسات طرفین برای آموزش و اجرای مفاد تفاهمنامه، تقویت بسیج جامعه پزشکی و استفاده از توانمندی‌های متقابل، تعامل مؤسسه تأمین درمان بسیجیان و بهداری سپاه با درمانگاه هلال احمر، تعامل کانون دانشجویی هلال احمر با ناحیه دانشجویی بسیج از زمینه‌ها و عرصه‌های مورد توافق طرفین در این تفاهمنامه است.

همچنین نحوه همکاری و تعهدات طرفین که به صورت تعهدات مشترک، تعهدات جمعیت هلال احمر استان قزوین و تعهدات سپاه پاسداران است نیز در دو ماده در این تفاهمنامه گنجانده شده است که در این زمینه می‌توان به تعیین ساز و کار مشخص برای همکاری و هماهنگی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مشترک امدادی، کمک به ظرفیت‌های پشتیبانی و نظارت عالیه بر اجرای طرح‌های واگذار شده به هر یک از طرفین می‌توان اشاره کرد.

در ادامه این تفاهمنامه آمده است: به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای طرح در سطح استان قزوین و شهرستان‌ها به طور مستقل ستادی مرکب از اعضای مختلف از سپاه استان و جمعیت هلال احمر تشکیل شده و هر سه ماه یک بار به عنوان مبناء و زودتر از آن بر اساس ضرورت جلسات این ستاد تشکیل می‌شود.

فرمانده سپاه استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، معاون عملیات سپاه صاحب‌الامر استان، مدیریت سلامت محیط زیست و خدمت‌رسانی بسیج سازندگی استان، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه و مسئول بهداری سپاه از اعضای کمیته استانی این تفاهمنامه هستند.

یادآور می‌شود مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در مراسم امضای این تفاهمنامه حضور داشت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول