اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به نشانه اعتراض و عدم اجرای قوانین اداره کار

کارگران سیمان سپاهان تجمع کردند

خبرگزاری فارس: به نشانه عدم اجرای قوانین اداره کار، کارگران سیمان سپاهان به همراه خانواده درب کارخانه‌ها تجمع کردند.

کارگران سیمان سپاهان تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، 700 نفر از کارگران شرکتی شاغل در سیمان سپاهان دارای سوابق کاری از سه تا 26 سال که در مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، مدت 12 روز است در اعتراض به عدم اجرای قوانین کار از جمله اختصاص مزایایی هم‌چون بهره‌وری و کارانه دست از کار کشیده‌اند.

این کارگران اعلام می‌دارند که از سه سال گذشته تاکنون و در پی دستور رئیس جمهور و مصوبات هیئت وزیران مرتب پی‌گیر مسئله یکسان‌سازی حقوق و مزایای خود بوده‌اند، اما تاکنون از سوی مدیریت کارخانه به خواسته آنان (کارانه و بهره‌وری) ترتیب اثر داده نشده است.

محمدصادق نادری نماینده کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مدت 12 روز است صبر کارگران به سر آمده است و مدیریت سیمان سپاهان هیچ‌ گونه اقدامی برای حل مشکل انجام نداده است و در مقابل اعتراض کارگران آنان را تهدید به اخراج کرده است.

وی گفت: این کارگران همگی از قشر مستضعف و خانواده شهید و ایثارگر منطقه هستند و تاکنون با تمکین و با عشق ولایت و رهبری و اعتقاد و ایمان قلبی به چاره‌اندیشی مسئولان به کار خود ادامه می‌دادند، لیکن از روز یک‌شنبه در پی سخنان مدیران شرکت مبنی بر اخراج تدریجی، درب کارخانه تجمع کرده و روز دوشنبه نیز با پرپایی چادرهایی به همراه خانواده‌هایشان خواستار رسیدگی به مسئله تبعیض و بی‌عدالتی که در حق آنان اعمال شده است، گردیده‌اند.

اسماعیل غلامی یکی دیگر از کارمندان اعلام کرد: تاکنون کمال همکاری را با مدیران و مسئولان قسمت تولید و بارگیری انجام داده‌ایم و آمار بارگیری ما در طی این مدت شاهد این مدعا است.

وی ادامه داد: این کارگران با توجه به نام‌گذاری سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی این بی‌توجهی و عدم همکاری مدیران نسبت به وضعیت معیشتی کارگران به ویژه در برهه افزایش قیمت‌ها، تورم فزاینده، فشار گرانی را نوعی دهن‌کجی به شعار سال تلقی می‌کنند.

این کارمند تاکید کرد: کارگران با نصب پلاکاردهای مبنی بر پیروی از ولایت، خواهان اجرای عدالت هستند و خود را جدای از نظام و منویات مقام معظم رهبری نمی‌دانند و هر نوع دستوری که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از جانب مقام عظمای ولایت صادر شود را به گوش دل و جان پذیرا هستند، همان‌گونه که شعار خود را گفته رهبر انقلاب کرده‌اند که «ما از کمبودها نمی‌نالیم، از بی‌عدالتی می‌نالیم».

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول