اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد

برگزاری همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی در بهمن ماه امسال در کردستان خبر داد.

برگزاری همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی

سامان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در عصر کنونی فرهنگ نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است و تمام فعالیت‌هایی که در راستای گسترش فرهنگ جامعه انجام می‌شود باید مبتنی بر تحلیل، پژوهش و اندیشه باشد.

وی افزود: گسترش رسانه‌ها سبب شده تا تحولات فرهنگی در هر نقطه جهان در سراسر دنیا تاثیرگذار شود و به همین علت ما باید برای فرهنگ ملی خود و در سطحی خُردتر فرهنگ بومی و محلی خود به عنوان یکی از ارکان فرهنگ ملی برنامه‌ریزی داشته باشیم و همواره باید تحولات فرهنگی جهان را رصد کنیم.

مشاور برنامه‌ریزی و امور اجرایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: تمام فعالیت‌هایی که در راستای توسعه کشور و فرهنگ جامعه انجام می‌شود باید مبتنی بر تحلیل، پژوهش و اندیشه باشد.

وی افزود: از آنجا که فرهنگ یکی از پیچیده‌ترین عرصه‌هاست، هر گونه تحلیلی در این عرصه که مبتنی بر علم و اندیشه نباشد، جامعه را دچار چالش می‌کند.

احمدی فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با حوزه فرهنگ را در راستای عملیاتی کردن سیاست‌ها و خط‌مشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمک به مدیران اجرایی عرصه فرهنگ دانست.

به گفته وی، تدوین اطلس فرهنگی استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در این خطه فرهنگ‌خیز ماحصل تلاش پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر در استان کردستان است که نیاز به توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در نهایی شدن این برنامه کلان به عنوان سندی موثر در توسعه پایدار استان است.

وی با اشاره به برگزاری همایش «نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی»‌ در بهمن ماه سال‌جاری توسط موسسه فرهنگی، هنری سروش، یادآور شد: در این همایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در مقوله‌های صنعت و فرهنگ، فرهنگ و کارآفرینی، محصولات فرهنگی غیرمجاز، روابط‌عمومی‌ها و نقش آنها، تنوع فرهنگی، زبان فارسی و فناوری اطلاعات، سینما، موسیقی، رسانه‌های دیواری و شنیداری، فرهنگ و ادبیات، فناوری اطلاعات با رویکرد اجتماعی، تبلیغات، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، فرهنگ عمومی و مالکیت ادبی و هنری ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان گفت: در راستای برگزاری این همایش چهار میزگرد فرهنگی - پژوهشی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول