اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نخبگان دانش‌آموزی و مسئولان استانی

همایش نخبگان فردا در یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور دانش‌آموزان نخبه دختر کهگیلویه و بویراحمد و استاندار این استان، همایش نخبگان فردا در یاسوج برگزار شد.

همایش نخبگان فردا در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز با حضور حدود 100 نفر از نخبگان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور استاندار این استان همایش نخبگان فردا در سالن همایش‌های آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نخبه باید در همه زمینه‌ها به ویژه موضوعات اخلاقی ممتاز باشد.

علی مرادی افزود: حدود 400 نفر از نخبگان دانش‌آموزی این استان توسط آموزش و پرورش به ما معرفی شدند که از میان آن‌ها این تعداد را برای این همایش دعوت کردیم.

این مسئول افزود: بنیاد امور نخبگان نهادی نوپا بوده که لازم است مسئولان استانی به یاری آن بشتابند.

مرادی تصریح کرد: در این میان دانشگاه‌ها نقش بزرگی برای حمایت از نخبگان دانش‌آموزی می‌توانند ایفا کنند که متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها دانشگاه یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به حمایت از نخبگان پرداخته‌اند.

وی با بیان این که دانش‌آموزان مخترع و مبتکر یار و یاوری ندارند و برای ثبت اختراعات خود با مشکل مواجه شده‌اند، تصریح کرد: با کمک استاندای کهگیلویه و بویراحمد گام‌هایی در این زمینه برداشته شده و کمیته‌ای برای مخترعین تشکیل داده‌ایم تا برای ثبت اختراعات آن‌ها کمک شود.

مرادی تصریح کرد: در این استان طرح ملی شهاب را داریم که گام ابتدایی آن را آغاز کرده‌ایم و در آن دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی حضور خواهند داشت.

این مسئول گفت: طرح دوست علمی نیز یکی دیگر از این طرح‌ها بوده که در آن به دانش‌آموزان نخبه که قصد حضور در المپیادها را دارند کمک می‌شود.

مرادی تصریح کرد: همه در این استان باید با کمک هم فضایی را ایجاد کنند تا دانش‌آموزان نخبه بتوانند در آرامش و آسودگی خاطر پله‌های ترقی را طی کرده و در آینده استان را از نظر نیروی انسانی توسعه یافته یاری رسانند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول