اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطاءالله ربیعی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز خبر داد و اظهار داشت: سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای به مدت چهار روز در دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه مهندسی شیراز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز با تاکید بر مهندسی کردن فرهنگ در جامعه امروز و ضرورت توجه به فرهنگ به عنوان مهم‌ترین خروجی علم در دانشگاه‌ها افزود: برگزاری همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای می‌تواند علاوه بر ایجاد ارتباط با رشته‌های مختلف پزشکی و غیر‌پزشکی توجه ما را به نسبت به کلی‌نگری در حوزه علم دوچندان کند.

وی با بیان اینکه در عصر امروز به عرصه علمی به صورت جزئی نگاه می‌شود، تصریح کرد: با تغییر نگاه از جزئی‌نگری به کلی‌نگری می‌توان نگاه جامع‌تری را از منظر بالا به علم داشت.

ربیعی برگزاری سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز را فرصتی برای پاسخ مثبت به رشته‌های هم‌جوار دانست و اضافه کرد: این همایش از 25 تیرماه در شیراز آغاز می‌شود و تا 28 این ماه ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سه دوره متوالی همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز اظهار امیدواری کرد؛ دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه شیراز راه‌اندازی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز در ادامه یکی از اصلی‌ترین زمینه‌هایی که در قرن اخیر منشأ تولید علم جدید در دنیا شده است را توجه به منظری نوین از علم دانست و ادامه داد: هر شاخه‌ای از علم با به خدمت گرفتن سایر شاخه‌ها به فضاهای قدرتمندی دست می‌یابد که علاوه بر پاسخگویی به بسیاری از معماهای دنیای علم، دریچه‌ای جدید را بر روی معماهای جدید می‌گشاید.

وی گفت: علوم بین‌رشته‌ای به مباحثی از علم روز اطلاق می‌شود که با نگاهی تلفیقی ترکیبی از چند علم و کاربرد علوم در یکدیگر به یافته‌های جدیدی دست می‌یابد که سرعت تولید علم را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

ربیعی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانشجویان از همایش اول و دوم مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای خاطرنشان کرد: استقبال بی‌نظیر دانشجویان و اساتید از سراسر کشور و تقاضا برای تداوم آن باعث شد نسبت به برگزاری سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای در شیراز اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: امید است با برگزاری هرچه پربار این همایش بتوانیم گامی موثر در استقرار علوم بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای در جایگاه حقیقی خود و همچنین شناساندن نقش و اهمیت آن به جامعه دانشگاهی کشور برداریم.

به گزارش فارس، سومین همایش ملی مدرسه تابستانی علوم بین‌رشته‌ای به مدت چهار روز از فردا در شیراز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول