اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

مصرف کالای داخلی استکبار را در تحریم‌ها به زانو در می‌آورد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: مصرف کالاهای داخلی استکبار جهانی را در تحریم‌های خودساخته خود به زانو درآورده و به تقویت جبهه تولید ملی کمک می‌کند.

مصرف کالای داخلی استکبار را در تحریم‌ها به زانو در می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف شدند با اجتناب از خرید کالاهای خارجی و یا تبلیغ آن از کالاهای داخلی مصرف کنند و با این اقدام تحقق شعار سال را زمینه‌ساز شوند.

وی در ادامه سخنان خود توجه جدی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را خاطر نشان کرد و افزود: توسعه بخش گردشگری و افزایش سفرها و رفت و آمدها موجب انتقال فرهنگ و رونق گردشگری می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: مردم مناطق مختلف کشور با جاذبه‌ها و زیبایی‌های این استان در حوزه گردشگری آشنا شده و این دستاورد بزرگی را برای استان اردبیل به همراه دارد.

این مسئول زوایای سال تولید ملی و اهمیت پرداختن به این موضوع را یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید شعار سال در حد شعار و پیگیری کاغذ باقی بماند بلکه در عمل باید با گرایش به مصرف کالاهای داخلی با مؤلفه‌های تولید کیفی از میل به مصرف کالاهای خارجی اجتناب کنیم.

وی اعتبارات توسعه بخش کشاورزی استان را نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: پارسال یک‌هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بیان کرد: با تخصیص این اعتبار به ازای هر نفر 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم بخشی از مشکل بیکاری در این استان با این مبلغ برطرف شود.

عزیزی در ادامه اضافه کرد: پنج هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده تخصیص یافته که پرداخت آن به دلایلی در سال‌های اخیر متوقف شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری بانک‌های استان و با پرداخت آن به صاحبان طرح‌های صنعتی بخشی از مشکلات نیمه‌تمام راکد برطرف شده تا یک رونق جدی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

 

چهار هزار میلیارد ریال بدهی معوقه به بانک‌های استان اردبیل

به گزارش فارس، عزیزی گفت: هم اکنون میزان بدهی معوقه به بانک‌های استان چهار هزار میلیارد ریال است که با پرداخت این بدهی که مهم‌ترین دلیل آن مدیریت نادرست در پرداخت تسهیلات بانکی بوده این سرمایه دوباره به چرخه تولید بازگشته و در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.

سرپرست معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل به برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال اشاره کرد و افزود: این همایش فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان و جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

در جلسه برگزار شده هماهنگی برای برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری خلخال که در فرمانداری خلخال برگزار شد از برگزاری این همایش در روزهای 18 و 19 مهرماه امسال با حضور نخبگان و افراد صاحب نظر در خلخال خبر داده شد.

ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار خلخال در این جلسه از تشکیل دبیرخانه همایش و ارسال مقالات به دبیرخانه تا 25 مردادماه خبر داد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران خلخال از 80 درصد معافیت مالیاتی به مدت چهار سال در صورت سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند و مزایای دیگر نیز برای حضور سرمایه‌گذاران تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول