اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

بسیج می‌تواند به ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه کمک کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر استفاده از کالاهای تولید داخلی و ترویج این فرهنگ در جامعه گفت: بسیج می‌تواند به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کند.

بسیج می‌تواند به ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه کمک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار محمدرضا نقدی در نشست با مدیران خراسان شمالی در سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: دستگاه‌های میدان‌دار رفع بیکاری و فرهنگی باید تلاش کنند تا مصرف کالاهای خارجی کم شده و در نتیجه به اشتغال‌زایی کمک شود و در این راستا بسیج می‌تواند به ترویج این فرهنگ در جامعه کمک کند.
وی با بیان اینکه سالانه 55 میلیون دلار کالا به کشور وارد می‌شود، افزود: این میزان واردات موجب گرفته شدن 22 میلیون فرصت شغلی در کشور می‌شود.
نقدی تصریح کرد: واردات شکلات خارجی، میوه خارجی، اجناس خارجی همه و همه به کشور انجام شده و بعد انگور داخل پوسیده می‌شود و در حالی که در کشور تولید پرتغال به وفور انجام می‌شود 400 هزار تن پرتغال وارد کشور می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بسیج می‌تواند در فرهنگ سازی برای آحاد جامعه، برای مصرف کالاهای داخلی وارد عمل شود، گفت: همچنین بسیج در عرصه‌های بازاریابی، فرهنگ کار و ... با ابزارهای اطلاع رسانی که از سوی دستگاه‌هایی مثل ارشاد، در قالب انتشار بروشور، انجام می‌شود، می‌تواند سهیم باشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: البته این منوط به این بوده که دستگاه‌ها این موضوع را خواسته و مقدمات کار را فراهم کنند و از این نیروی مردمی بخواهند تا در این عرصه کار کند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته جهاد سازندگی فعالیت داشت که منشأ خدمات و سازندگی در مناطق مختلف بود، افزود: متأسفانه این نهاد با بدسلیقگی حذف شد، از این رو با تدابیر رهبری بسیج سازندگی ایجاد و تاکنون منشأ خدمات فراوانی و ارزنده بوده است.
نقدی با تاکید بر اینکه مسئله اشتغال مسئله مهمی است و باید برنامه‌ریزی کرد تا این مشکل رفع شود، تصریح کرد: خیلی از معضلات ریشه در بیکاری دارد و باید در این زمینه تدبیر شود.
وی با اشاره به اینکه در بسیج واحدهای مختلف بسیج اصناف بسیج مهندسین، اساتید دانشگاه، پزشکان و ...  وجود دارد، گفت: لازم است تا از این ظرفیت به نحو ممکن در بخش‌های مختلف استفاده شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه 90 درصد از پایان نامه‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها برای رفع مشکل بیکاری کاربردی نیست، خاطرنشان کرد:‌ باید پایان‌نامه‌ها به گونه‌ای باشد تا بر اساس نیازهای روز و اشتغال‌زایی جهت‌گیری و تهیه شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به آثار بسیج سازندگی گفت: آثار این سازمان برای همه مشاهده و قابل درک است و افرادی که در این عرصه تلاش دارند، صرفاً به دنبال رضای خداوند هستند.
این مسئول فعالیت اعضای بسیج سازندگی را موجب انگیزه و اعتماد مردم به ویژه در مناطق محروم به نظام اسلامی برشمرد و اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفان از فعالیت‌های سازنده این تشکیلات حمایت و آن را تقویت می‌کند.
نقدی با اشاره به سفرهای استانی به استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: این سفرها عمدتاً با رویکرد اشتغال و معضل بیکاری و بررسی طرح‌های بسیج سازندگی انجام می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول