اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک توسعه صادرات استان گلستان اعلام کرد

اولویت پرداخت تسهیلات برای تقویت تولیدات داخلی و افزایش اشتغال

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه صادرات استان گلستان اولویت پرداخت تسهیلات این بانک را در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی با هدف تقویت تولیدات داخلی، افزایش اشتغال اعلام کرد.

اولویت پرداخت تسهیلات برای تقویت تولیدات داخلی و افزایش اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان، مصطفی مؤمنی‎مقدم گفت: تسهیلات پرداختی (ریالی و ارزی) این بانک در استان در سال 1390 نسبت به سال 1389 از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است، ضمن اینکه در سه ماهه اول سال‌ جاری بیش از 100 میلیارد تسهیلات پرداخت شده و هم‌اکنون نیز 110 میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت است.

وی اظهار داشت: بیشتــرین تسهیلات پـرداختی این بانک در بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و لبنی بوده که در 2 سال اخیر موجب شده تا فرصت‎های شغلی مناسبی به طور مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد شود.

رئیس بانک توسعه صادرات استان گلستان ادامه داد: ضمن اینکه بخش عمده صـادرات ایـن استــان توسط بانک توسعه صادرات استان گلستان تامین مالی شده است و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‎هـا و نــواحی صنعتی می‎توانند از تسهیلات این بانک برخوردار شوند که شرط بهره‎مندی این واحدها از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران، حضور فعال این واحدها در عرصه صادرات است که این امر نیازمند برنامه‎ریزی مناسب در زمینه تولید صادرات‎گرا است.

مؤمنی‎مقدم هدف از تاسیس بانک توسعه صادرات ایران را حمایت از صادرات غیرنفتی دانسته و افزود: این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی متولی امر صادرات کشور، مجری سیاست‎های کشور در زمینه توسعه فعالیت‎های صادراتی خصوصا" گسترش مبادلات تجــاری و بین المللی با سایر کشورها است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان بانک توسعه صادرات ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این بانک برای توسعه صادرات صنایع دستی و گسترش صنعت توریسم و گردشگری به صادرکنندگان صنایع دستی، تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت می‎کند.

مدیر بانک توسعه صادرات استان گلستان همچنین گفت: با عنایت به انعقاد قرارداد این بانک با صندوق توسعه ملی این بانک آماده پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات این بانک را در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی که با هدف تقویت تولیدات داخلی، افزایش اشتغال، ارزآوری و نهایتا توسعه صادرات پایدار است دانست.

مؤمنی‎مقدم در خاتمه افزود: این بانک هدفی جز خدمت همه‌جانبه به صادرکنندگان نداشته و همواره در این راه تمام تلاش خود را به کار بسته تا با حمایت مالی از صادرکنندگان، امکان حضور قدرتمند فعالان اقتصادی را در بازارهای جهانی فراهم کند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول