اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری:

600 کالای تولید داخلی مشمول استاندارد اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: 600 کالای تولید داخلی مشمول استاندارد اجباری است.

600 کالای تولید داخلی مشمول استاندارد اجباری است

عبدالله نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال‌ جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضرورت حمایت مردم و مسئولان از تولیدات و کالاهای ایرانی با کیفیت از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی رعایت استاندارد را از جمله الزامات کالاهای با کیفیت برشمرد و گفت: رعایت مولفه‌های کیفی کالا و توجه به گواهینامه‌های تثبیت‌کننده کیفیت کالا از سوی تولیدکنندگان موجب خواهد شد تا مردم نیز به سمت خرید کالاهای ایرانی رو آورده و کالاهای ایرانی را در سبد خرید خود جای دهند.

نظری خاطرنشان کرد: بر همین اساس به‌ منظور جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی و ضرورت رعایت استانداردهای کیفی واردکنندگان باید از مانع 5هزار تعرفه استاندارد برای واردات رسمی بگذرند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رعایت ضوابط و شرایط استاندارد از الزامات اصلی فراروی تولیدکنندگان داخلی نیز محسوب می‌‎شود به طوری که تاکنون افزون بر 600 کالای تولید داخلی نیز مشمول رعایت استاندارد اجباری شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس لازم است تا تولیدکنندگان ابزار لازم و مواد با کیفیت را برای تولید محصول با کیفیت در اختیار داشته باشند.

نظری با اشاره به نحوه نظارت کارشناسان این سازمان، گفت: کارشناسان این سازمان با برخورداری از توسعه صنعتی و اقتصادی استان از کالای بازرسی و حمایت مصرف‌کنندگان از تولیدکنندگان بازرسی به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول