اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) مطرح کرد

استفاده از متن‌های دینی به عنوان مرجع در علم پزشکی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درباره استفاده از متن‌های دینی به عنوان مرجع در علم پزشکی گفت: استفاده از این مطالب از یک سو استنباط دینی می‌‌‌‌خواهد که در حوزه دینی یه عنوان اجتهاد مطرح می‌شود.

استفاده از متن‌های دینی به عنوان مرجع در علم پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت اجرای طرح معرفت در مشهد اظهار کرد: معارف دینی برای یک سطح، قشر و گرایش فکری خاص نیست بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است.

وی با اشاره به نقش فرهیختگان جامعه تصریح کرد: فرهیختگان در سطحی از جامعه قرار دارندکه انتظار پاسخگویی به مسائل و مشکلات جامعه از آنان بیشتر است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها بیشترین تاثیر را بر دانشجویان دارد و دانشجویان شیوه نگرش و رفتار را از اساتیدخود الگوبرداری می‌کنند.

مصباح تشریح کرد: طرح معرفت در مورد نیازهای دینی اساتید که در مواجهه با سئوالات و شبهات دینی دانشجویان قراردارند مطرح می‌شود به‌طوری که نیازهای اصلی را در یک سطح عمومی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: سطح بینش وتحصیل جوانان در سال‌های اخیر پیشرفت کرده سئوالات و ابهامات بیشتری مطرح است که دانشجویان انتظار بیشتری از اساتیدخود برای پاسخ‌گویی و رفع شبهات دینی دارند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)با اشاره به نیازهای گسترده مخاطبان و زمان محدود این طرح گفت: تصمیم گرفته ایم بنیادی ترین مباحثی که می‌تواند ریشه خیلی از سئوال‌ها و ابهامات را به دانشجویان پاسخ دهد را در این جلسات محدود به گفتگو بگذاریم و مستقیما به مباحثی که مورد چالش فکری آنان واقع شده بپردازیم.

مصباح اظهار کرد: موضوعات فلسفی و فکری که نیاز به گفتگو وبحث دارد در هر یک از کارگاه‌ها با حضور تقریبا 30نفر از شرکت‌کننده‌ها بصورت پرسش ،پاسخ و توضیحات جامع از سوی مدرس به مخاطبان ارائه‌ می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از متن‌های دینی در علوم خاص و مهارت‌های مهم جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از متن‌های دینی در حوزه‌های علمی تشریح کرد: در متن‌های دینی مطالبی راهگشا نسبت به شاخصه‌های علوم مختلف وجود داردبه‌ویژه موضوع‌هایی که مربوط به پیشرفت و سعادت انسان می‌شود و میزان استفاده از این علوم باید مورد بررسی قرار گیرد.

مصباح افزود: هدف دین هدایت بشر بسوی سعادت است و در متن‌های دینی مسائلی که به این هدف مربوط می‌شود  اشاره‌های فرا وانی شده است.

وی درباره استفاده از متن‌های دینی به عنوان مرجع در علم پزشکی تصریح کرد: استفاده از این مطالب از یک سو استنباط دینی می‌‌‌‌خواهد که در حوزه دینی یه عنوان اجتهاد مطرح می‌شود همچنین نیاز به تخصص ویژه دارد که مربوط به مسائل و پرسش‌های امروزه علم پزشکی می‌شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)خاطرنشان کرد: در این مقطع از زمان نیازمند یک تعامل بین جامعه پزشکی و کارشناسان علوم اسلامی برای راهگشایی و سعادت مردم هستیم.

مصباح ادمه داد: نباید انتظار داشته باشیم یک مجموعه کامل از مسائل پزشکی در دین جوابش آمده باشد اما یک راهگشایی‌های کلی که به انسان‌ها وسعادت آنان مربوط می‌شود در دین مطرح شده است.

وی گفت: باید یک تعامل مشترک بین کارگروه‌های متخصص پزشکی و کارشناسان علوم اسلامی ایجاد شودو معتقدم در این‌باره کم کاری شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول