اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:

هنوز آموزه‌های دینی به دانشگاه‌ها منتقل نشده است

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با اسلامی شدن واقعی دانشگاه‌ها فاصله بسیار داریم، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم مفاهیم فرهنگی و آموزه‌های غنی دینی را به سطح کلاس‌های دانشگاه‌ها منتقل کنیم.

هنوز آموزه‌های دینی به دانشگاه‌ها منتقل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا شکوهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در همدان با اشاره به اجرای طرح حجاب و عفاف در دانشگاه علوم پزشکی همدان و با اشاره به سیر تاریخی این مهم در ادیان مختلف و در کشور ایران، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی این مهم در دستور کار مسئولان و از طرفی مورد توجه استکبار برای مقابله با کشور اسلامی ایران در مقوله جنگ نرم قرار گرفت.

وی بی‌حجابی و بدحجابی را مؤثرترین حربه جنگ نرم در راستای متلاشی کردن بنیان فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: حجاب را تنها نباید به عنوان شکلی از پوشش تصور کرد چرا که لایه مهمی از حیا محسوب می‌شود که اگر صدمه ببیند شخصیت آحاد مردم جامعه صدمه دیده و در نهایت با هجمه ساده‌ای جامعه از هم می‌پاشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی همدان با تأکید بر لزوم دوری جستن از برخوردهای سطحی و زودگذر تصریح کرد: امر ترویج حجاب و عفاف در جامعه تنها منوط به فعالیت دستگاه‌های فرهنگی و متولی نیست چرا که در این زمینه همه حوزه‌ها باید وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه طرح حجاب و عفاف از سال 88 در دانشگاه علوم پزشکی همدان کلید خورد، گفت: این طرح ذیل بحث سلامت اخلاقی دانشجویان تعریف شده که مشتمل بر جنبه‌های مختلفی است و در راستای حفظ و ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

شکوهی عنوان کرد: بر اساس طرح حجاب و عفاف در دانشگاه علوم پزشکی همدان در مرحله نخست به دانشجویانی که حجاب تعریف‌شده‌ای ندارند، تذکر لسانی داده می‌شود و در صورت عدم مساعدت وی را به مشاوره ارجاع می‌دهند و در نهایت در صورت عدم بهبود، دانشجوی خاطی را به کمیته انضباطی معرفی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیازهای یک دانشگاه اسلامی و با بیان اینکه در حال حاضر رشته‌هایی در دانشگاه‌ها تأسیس می‌شود که نیاز جامعه نیست، متذکر شد: مدیریت ملی بیت‌المال شاخص مهم اسلامی است اما در حال حاضر بیت‌المال را صرف مواردی می‌کنیم که نیاز نیست.

معاون دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با اسلامی شدن واقعی دانشگاه‌ها فاصله بسیار داریم، ابراز کرد: هنوز نتوانسته‌ایم مفاهیم فرهنگی و آموزه‌های غنی دینی را به سطح کلاس‌های دانشگاه‌ها منتقل کنیم.

به گفته وی، امر وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر در حد شعار است چرا که بین حوزه و دانشگاه وحدت حقیقی و کاملی را شاهد نیستیم و هر یک رفتار خاص خود را دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح شافی در تمام بیمارستان‌های استان و بخش‌های تحت مدیریت بیمارستان‌ها نیز هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و اخلاقی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و رده‌بندی این بیمارستان‌ها با شاخص‌های فرهنگی دانست.

شکوهی در پایان ارتقای رضایتمندی بیماران و همراهان، رضایتمندی کارکنان، رعایت قواعد اخلاقی، قوانین پوشش، فرآیندهای فرهنگی بیمارستان و شاخص‌های نظام آراستگی محیط بیمارستان‌ها را شاخص‌های اجرای طرح شافی برشمرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول