اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

برنامه‌های دولت برای تامین مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی امسال هم در دستور کار قرار دارند ضمن اینکه با اصناف گوناگون مذاکره شده و قرار است مواد مورد نیاز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد.

برنامه‌های دولت برای تامین مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی غضنفری در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: پس از اعتراضات علما و مراجع به گرانی‌ها، پیشنهاد دیدار با این بزرگواران را در هیئت دولت مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به تحریم‌های متفاوتی که علیه نظام اسلامی صورت گرفته است افزود: تحریم‌های کنونی از جنس مسائل گذشته نیست و این تفاوت‌ها را باید مدنظر داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دشمنان توان مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی را ندارند بنابراین مدلی بسیار پیچیده و هوشمند را برای تضعیف نظام به کار گرفته‌اند تا سرانجام ضربه نهایی را وارد کنند.

غضنفری با بیان اینکه تحریم‌های اخیر به منظور جلوگیری از ورود کالا و مواد اولیه به داخل کشور صورت می‌گیرد گفت: در شرایط کنونی کسانی که کالاها را به دست مردم می‌رسانند اقدام مثبتی انجام می‌دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: دشمنان سعی می‌کنند جلوی الگو شدن ایران برای مردم مسلمان را بگیرند و تنها ضعف‌ها را نشان دهند اما ولایت و مردم پس از خداوند پشتیبان نظام هستند.

وی با اشاره به حربه‌ها و امواج منفی دشمنان علیه نظام اسلامی بیان داشت: باید مراقب باشیم که در قالب نقشه‌های دشمنان حرکت نکنیم.

غضنفری ادامه داد: ریشه پدیده گرانی دارای پیچیدگی‌هایی است و دولت نیز تلاش زیادی برای جلوگیری از شکل گرفتن حباب قیمتی صورت داد اما در نظام تحریم کنونی تهیه و جابجایی ارز توسط ایران ممنوع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به راهکارهای این وزارتخانه برای ساده‌سازی تجارت اشاره کرد و افزود: درخواست 24 میلیارد دلار برای واردات کالا مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفت در حالی که این رقم مبلغ اضافه‌ای نبود بلکه یک اولویت‌بندی محسوب می‌شد.

وی از گذراندن فضای سخت بازار خبر داد و گفت: در شرایط کنونی نگرانی از نظر بازار وجود نداشته و اوضاع بهتر از ماه‌های گذشته است در حالی که دشمنان امیدوار هستند، اما به لطف خداوند هرگز موفق نخواهند شد.

غضنفری با اشاره به اولویت‌های تخصیص ارز برای واردات کالا بیان داشت: سیستم بانکی نیز مراقب اوضاع است اما باید توجه داشت که مردم این را بدانند که مسئولان به دنبال حل مشکلات هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اختلافات داخلی را سمّ مهلکی علیه اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: القای امید و آرامش به جامعه امری ضروری در شرایط کنونی محسوب می‌شود و بر اساس وعده الهی، خداوند مؤمنان را یاری می‌کند.

در ادامه این گردهمایی، غضنفری به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

وی در جواب سؤال یکی از مبلغان در خصوص ضرورت اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری در خصوص مسائل اقتصادی گفت: شخص رئیس جمهور در مواقع گوناگون اطلاع‌رسانی‌های اقتصادی می‌کند اما به طور مشخص، درخواست مبلغان را به وی منتقل خواهم کرد.

وی در خصوص تأمین مایحتاج عمومی مردم در ماه رمضان افزود: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی امسال هم در دستور کار قرار دارند ضمن اینکه با اصناف گوناگون مذاکره شده و قرار است مواد مورد نیاز با تخفیف ویژه در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گاهی اوقات اخلاق اسلامی و دینی در اقتصاد رعایت نمی‌شود گفت: سود مشروع باید مورد توجه همه کسبه و اصناف قرار گیرد بنابراین به شدت نیازمند تبیین اقتصاد اسلامی توسط روحانیون و مبلغان برای اقشار مختلف مردم هستیم.

وی بیان داشت: عدم رعایت اخلاق اسلامی موجب ضربه به اقتصاد و بازرگانی کشور می‌شود زیرا دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ذخیره‌سازی و تأمین کالا را بر عهده می‌گیرند اما توجیه اقتصاد اسلامی و سود مشروع بر عهده روحانیون است.

غضنفری با اشاره به تأمین مایحتاج عمومی مردم به تدریج طی ماه رمضان ابراز کرد: مشکلاتی در گذشته وجود داشت که اکنون برخی از آنها حل شده است.

سؤال بعدی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات دولت در مقابل خواسته‌های علما و مراجع تقلید بود که وی در پاسخ گفت: اجرای نظرات مراجع تقلید همان گونه که بر مردم واجب است بر دولت و مسئولان نیز واجب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات کالا از چین بیان داشت: کالاهای غیر کیفی جایی در بازار ایران ندارند زیرا تنها به 50 درصد واردات ارز دولتی تعلق می‌گیرد که جزو مواد ضروری و باکیفیت هستند.

عدم ارتباط گرانی‌ها با تحریم موضوع سؤال بعدی از غضنفری بود که وی در پاسخ اظهار کرد: اقتصاد جمهوری اسلامی قدرتمندتر از آن است که این ناملایمات مشکلی برای آن ایجاد کند زیرا تحریم‌ها تنها مانند پستی و بلندی‌هایی است که ماشین پیشرفت ایران را از حرکت نمی‌اندازد.

در ادامه یکی از حضار در خصوص عدم برخورد لازم با افراد مخل اقتصاد کشور پرسید که غضنفری در جواب گفت: رئیس قوه قضائیه بر ضرورت برخورد با این اشخاص تاکید کرده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تعزیرات اقتصادی و پولی را اعمال می‌کند اما برخی با سیگنال‌های خارجی از کشور فعالیت می‌کنند و آرزوهای دیگری در سر دارند و این حوزه کاری مربوط به وزارت اطلاعات و قوه قضائیه خواهد بود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول