اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد در جمع خبرنگاران:

شهرداری خرم‌آباد 22 میلیارد تومان از ادارات دولتی طلب دارد

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد 22 میلیارد تومان از ادارات دولتی طلب دارد.

شهرداری خرم‌آباد 22 میلیارد تومان از ادارات دولتی طلب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: علاوه بر این مبلغ حدود 40 میلیارد تومان شهرداری خرم‌آباد از مردم طلب دارند.

وی افزود: میزان درآمدهای شهرداری از محل وصول عوارض برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کافی نیست و نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان برای تأمین منابع مالی جدی است.

شهردار مرکز استان لرستان در آمد سرانه شهر خرم‌آباد را با احتساب اعتبارات تملک سرمایه‌ای یک میلیون ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند که این سرانه رقمی ناچیز است، اما به دلیل پرداخت نشدن عوارض شهرداری از سوی شهروندان همین مبلغ نیز وصول نمی‌شود.

نصیری تصریح کرد: شهرداری با درآمد ناچیز قادر به ارائه خدمات مطلوب و در خور شان مردم خرم‌آباد نیست.

وی افزود: اگر کارگران شهرداری به موقع حقوق خود را دریافت کنند، انگیزه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را دارند.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به معوق شدن چهار ماهه حقوق کارگران و کارمندان شهرداری خرم‌آباد، گفت: تا زمانی که معوقات نیروهای مجموعه شهرداری پرداخت نشود، قصد نداریم سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد از محل درآمدهای این شهرداری را پرداخت کنیم

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه شهرداری خرم‌آباد با کمبود اعتبارات و درآمدهای پایدار مواجه است، افزود: به رغم اینکه سهم مربوط به کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مطالبه مردمی کاملا قانونی است، متاسفانه شهرداری ضرورت‌های مالی دیگری در اولویت دارد و فعلا قصد پرداخت این سهم را نداریم.

وی با مقایسه سرانه درآمد شهرداری خرم‌آباد با شهرداری‌های کلان‌شهرها اظهارداشت: سرانه درآمد مجموعه شهرداری خرم‌آباد 800 هزار ریال است، این در حالی است که این سرانه در دیگر شهرداری‌ها از جمله تهران بیش از 8 میلیون ریال است.

شهردار خرم‌آباد در ادامه این مطلب گفت: بر همین اساس وضعیت شهرداری خرم‌آباد از لحاظ مالی بحرانی است و اولویت‌های این شهرداری در حفظ وضعیت موجود و جلب رضایت شهروندان خرم‌آبادی طبق اعتبارات و درآمدهای موجود شهرداری است.

نصیری با ابراز تاسف از نابسامانی وضعیت مبلمان شهری و ارائه خدمات شهری تصریح کرد: در صورتی که کمبود 300 نفری نیروی انسانی در بخش خدمات شهری برطرف نشود، شهروندان خرم‌آبادی همچنان با مشکل کندی خدمات مربوطه روبرو هستند و مقوله‌های فرهنگی از اولویت برنامه‌های ما خارج می‌شوند.  

شهرداری خرم‌آباد برنامه‌های خود را در سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کرده و با جد پیگیر این برنامه‌ها است.

نصیری یادآور شد: در این برنامه‌ها، احداث چند روگذر، احداث ترمینال مسافربری برون استانی، پیگیری و احداث ساختمان‌های شهرداری منطقه دو و سه خرم‌آباد، احداث پل‌های 9 دی، جهادگران و پل مازیار، احداث چند پل عابر هوای و ...کنجانده شده است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهروندان از ارکان اصلی حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شوند، گفت: راهبرد اصلی شهرداری خرم‌آباد در زمینه مدیریت شهری، زمینه‌سازی برای مشارکت و بهره‌مندی از نظرات شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری است.

 وی از تشکیل اتاق فکر در شهرداری خرم‌آباد خبر داد و گفت: در این اتاق فکر از تمام نکته نظرات نخبگان و مهندسان لرستانی برای توسعه خرم‌آباد استفاده می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه همراهی و تعامل با مردم نقش موثری در موفقیت مدیریت شهری دارد، افزود: طرح مسجد محوری یکی از برنامه‌های اجرایی شهرداری خرم‌آباد در راستای جلب مشارکت و همراهی شهروندان است.

وی اظهار داشت: دراین طرح از مساجد محلات با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های که در سطح شهرها دارند، به عنوان پایگاه‌های اجتماعی برای برگزاری جلسات هم اندیشی و همچنین دیدار با شهروندان استفاده می‌شود.

شهردار خرم‌آباد افزود: در حال حاضر یکی از راه‌های تامین درآمد پایدار کاهش هزینه‌های شهرداری است و در همین راستا پیگیراجرای طرح عرضه اوراق مشارکت برای تعریض خیابان‌های سطح شهر هستیم.

نصیری با اشاره به اینکه تاکنون کل اعتباری که از محل جرایم جدید راهنمایی و رانندگی به شهرداری خرم‌آباد اختصاص یافته 425 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: این اعتبار در بحث کاهش ترافیک شهری، تجهیز تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های مدار بسته و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول