اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

پیوند حوزه و دانشگاه، پیوند معانی متعالی است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: روز پیوند حوزه و دانشگاه، پیوند معانی متعالی است.

پیوند حوزه و دانشگاه، پیوند معانی متعالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش در همدان اظهار داشت: پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان‌پذیر نیست و رعایت اصول علمی در تحقیق و پژوهش امری است که باید مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: معتقدیم برای دستیابی به علوم برتر باید توجه به تولید علم و پژوهش را در محورهای کاربردی مورد بررسی قرار داده و نخبگان و چهره‌های برجسته در زمینه تحقیق و پژوهش را پیشگام در این عرصه‌ها کنیم.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان طی دو سال اخیر توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست‌پیدا کرده و به‌عنوان قالب و بستری عمومی به‌عنوان مراکز اصلی و محوری تأمین کننده بخش عمده‌ای از مباحث علمی باشند.
وی بیان داشت: در مباحث زیرفصل آمایش سرزمینی با تقویت حضور دانشگاه‌ها و شناساندن فصل‌ها می‌توانیم اسناد بالادستی و موضوعات چشم‌انداز را با نگاه اهل دانش و پژوهش پیش برده و برنامه توسعه پنجم را با مشارکت اهل دانش اجرا کنیم.
پیریایی ادامه داد: علم تحقیق از مباحثی است که حاشیه‌ها را در خود ذوب می‌کند چرا که حواشی در خلا فعالیت‌های جدی رخ داده و موج علمی و تحقیقاتی را ایجاد می‌کند.
وی بر تقویت مباحث بینش و دانش تأکید و افزود: جامعیت موجود در دانشگاه‌های استان به همراه حضور چهره‌های برجسته دانشگاهی و پیوند میان حوزه و دانشگاه از مواردی است که می تواند موجبات تقویت استعدادهای خاص در غرب کشور را فراهم کند.
استاندار همدان روز پیوند میان حوزه و داشنگاه را روز پیوند معانی متعالی عنوان و اذعان داشت: شرط دستیابی به این هدف، ایجاد زمینه‌های انطباق و فضاهای رقابت باز و منبسط است.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: محمدعلی زلفی‌گل رئیس دانشگاه بوعلی به عنوان رتبه دوم پژوهشگر کشور از طرف رئیس جمهور انتخاب و مورد تجلیل شخص ایشان قرار گرفت.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول