اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

شهید مطهری در سد میان حوزه و دانشگاه رخنه کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهید مطهری با داشتن ویژگی‌های شخصیتی ویژ‌ه توانست در سد موجود میان حوزه و دانشگاه رخنه ایجاد کند.

شهید مطهری در سد میان حوزه و دانشگاه رخنه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام احمد آقایی‌زاده ترابی عصر امروز در پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در سالن همایش‌های شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: صرف نظر از روند تاریخی و جنبه‌های علمی شخصیت شهید مطهری، بارزترین ویژگی شخصیتی وی تعادل در اندیشه و فکر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شهید مطهری به عنوان الگوی نماد و سمبل معلم، همیشه به دنبال کشف ریشه‌ای مشکلات و بررسی عمیق آن‌ها بود که در صورت وجود امکان اجرای آن توسط اساتید و معلمان در حال حاضر، بسیاری از مشکلات موجود در میان دانشجویان و دانش‌آموزان از میان برداشته می‌شد.

وی ادامه داد: شهید مطهری با داشتن شخصیتی متعادل در تمام جنبه‌های اندیشه‌ای، رفتاری و علمی توانست در سد موجود میان حوزه و دانشگاه رخنه ایجاد کند و در هردوی آن‌ها حضور پررنگ و اثرگذاری داشته باشد.

سرپرست شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به هفته زن و فرا رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: گاهی خداوند حرف‌های خود را در عمل به ما نمایان می‌کند و این‌که خداوند به پیغمبر اسلام پسری نداد خود گویای مفهوم عمیق و درس بزرگی برای جهان عرب جاهلیت بود.

آقایی‌زاده ترابی افزود: در فرهنگ عرب آن زمان حتی اکنون نیز در بسیاری از کشورها زن موجود درجه دو به حساب می‌آید و به عنوان شریک و زوجی که قرآن در نظر گرفته مطرح نمی‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خداوند این فرهنگ را به صورت بنیادین و مفهومی به پیامبر خاتمش در قالب هدیه‌ای نوع زن و یک دختر داد و با توجه به آموزه‌های دینی اسلام، عمل، قول و شخصیت پیغمبر که بر اساس آن الگوی رفتاری و عملکردی ما در زندگی شکل می‌گیرد، احترام و ارزش شخصیت زنان نمایان می‌شود.

در این جشنواره از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از کار بازنشسته شدند، اساتید ارتقا یافته در سال 1390 و همچنین صاحبان فرایندهای برتر آموزشی و منتخبان آموزشی دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول