اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد

ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: توجه به مراکز علمی و پژوهشی از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شتاب توسعه پایدار جامعه را درپی دارد.

ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام جواد اسماعیلی‌نیا دوشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید علم با وجود کوچک بودن از نظر جغرافیا و پایین بودن شمار جمعیت، اما حرف‌های زیادی در کشور داشته و دارد به نحوی که از دیرباز شخصیت‌های برجسته علمی از جمله آیت الله بلادی‌ها که مقام معظم رهبری بارها ایشان را تحسین کرده‌اند، در خود جای داده است.
وی اضافه کرد: این درحالی است که در گذشته اهتمام جدی به اهالی قلم، اندیشه و خرد در استان بوشهر متناسب با شأن و پیشینه درخشان آن نشده است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: افزون بر پیشینه درخشان استان بوشهر در تولید علم امروز نیز این استان در عرصه علوم و تکنولوژی جدید حرف برای گفتن دارد طوری که فرزندان شایسته این استان در ساخت ماهواره امید نقش آفرین بوده‌اند.
این مسئول گفت: با توجه به ظرفیت و استقرار سفره پرنعمت انرژی در استان بوشهر که مرکز انرژی کشور محسوب می‌شود مسئولان که کلیددار کارهای مردم هستند باید اعتبار بیشتری برای ترویج ، تبلیغ و رونق و تالیف کتاب و تولید علم اختصاص دهند.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: بسیاری از نویسندگان جوان بوشهری با وجود تالیف کتاب‌های مفید و مورد نیاز جامعه اما توان مالی چاپ آثار خود را ندارند.
اسماعیل‌نیا اضافه کرد: شماری از نویسندگان بوشهری نیز با دریافت تسهیلات بانکی کتاب‌های خود را چاپ کرده‌اند، اما در بازپرداخت رسید اقساط خود با مشکل رو به رو هستند.
وی یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تولید علم و کرسی‌های آزاد اندیشی اگر اعتبار لازم به حوزه فرهنگ اختصاص یابد، نویسندگان این استان در تحقق این رهنمود حرف برای گفتن دارند.
این مسئول اضافه کرد: استقبال بالای مردم استان بوشهر از نمایشگاه کتاب بیانگر علاقه‌مندی مردم این استان به حاصل پژوهش و اندیشه‌های متعالی انسانی در قالب گنجینه‌های نوشتاری است.
امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه حضور خیل عظیم جمعیت مشتاق در نمایشگاه‌های کتاب سرمایه و غنیمت برای کشور است، متذکر شد: هم اکنون اعتبارات زیادی در بخش‌هایی که چندان ضرورتی نیست و حکم اسراف دارد هزینه می‌شود، اما در موضوع کتاب که پایه و بنیان فرهنگ جامعه و مسیر قطار رسیدن به سعادت است در برخی اوقات کمتر توجه می‌شود.
انتهای پیام/ن20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول