اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور حوزه‌های علمیه:

بستر همکاری حوزه و دانشگاه فراهم است

خبرگزاری فارس: معاون امور حوزه‌های علمیه گفت: امروز بستر همکاری حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها فراهم است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

بستر همکاری حوزه و دانشگاه فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در دیدار اعضای شورای عالی گسترش آموزش عالی کشور با آیت‌الله مقتدایی با اشاره به بحث تحول در حوزه اظهار داشت: در راستای تحول حوزه در شورای عالی، شورای گسترش و مدیریت حوزه‌های علمیه، حرکت اساسی به وجود آمد، تا حوزه بتواند در بحث سیاستگذاری و توسعه دانش در عرصه بین‌الملل ایفای نقش کند.

سرپرست معاونت آموزش حوزه‌های علمیه افزود: امروز بستر همکاری حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها فراهم است و در این زمینه بحث‌های خوبی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشتر ارتباط وزارت علوم با بخش‌های صنفی حوزه بوده است و این ارتباط باید با جایگاه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه باشد.

فرحانی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران وزارت علوم باید با برنامه‌های توسعه‌ای حوزه‌های علمیه آشنا شوند یادآور شد: در زمینه توسعه دانش علوم انسانی دنیا از ما توقع دارد و ما باید همان‌طور که دانش فنی را بومی کردیم، برای بومی کردن علوم انسانی گام‌های بیشتری برداریم.

وی گفت: شورای گسترش آموزش عالی کشور در بحث علوم انسانی سهم زیادی دارد و باید انتظارات و توقع خود را از حوزه اعلام کند، حوزه نیز آمادگی دارد انتظارات را پاسخ دهد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول