اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت مبانی علمی حوزه و دانشگاه

همایش اساتید حوزه و دانشگاه در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه زنجان گفت: همایش اساتید حوزه و دانشگاه با حضور آیت‌الله واعظی نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

همایش اساتید حوزه و دانشگاه در زنجان برگزار می‌شود
مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با بیان اینکه این همایش با هدف تقویت مبانی علمی حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: استفاده از خلاقیت و روش‌های ابتکاری هر دو حوزه در راستای توسعه کشور مفید است.
وی تصریح کرد: پشتیبانی علمی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در همه نیازمندی‌ها، مبارزه با آسیب‌های علمی و تحقیقاتی مربوط به حوزه و دانشگاه و توجه جدی به توطئه‌ها و دام‌های استکبار جهانی از دیگر موارد مورد بحث این همایش است.
معاون فرهنگی دانشگاه زنجان گفت: در این همایش همچنین از بیانات آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی از علمای برجسته استان بهره گرفته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پدیده‌های دشمن شکن و جاویدان انقلاب اسلامی پدیده وحدت حوزه و دانشگاه است که به تعبیر معمار انقلاب (ره) بر مذاق دشمنان این انقلاب و ملت هیچ وقت گوارا نبوده و نخواهد بود.
طاهری یادآور شد: امروز وظیفه دانشگاهیان و فضلای حوزه است که از این وحدت خدادادی به نفع پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه و انقلاب گام‌های عملی برداشته و خواسته‌های قلبی امام راحل را تفسیر کنند.
وی بر ضرورت استفاده از مدل سازی اسلامی و بهره‌گیری از مدل اسلامی تاکید کرد و افزود: ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و اتاق فکر در این راستا مهم است.
معاون فرهنگی دانشگاه زنجان اظهار داشت: امروزه وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر از آن‏که به صورت کلیشه‏اى از یک شعار و آرمان دیرین انقلاب اسلامى و امام و تحقق آرزویى موکد از رهبر معظم انقلاب باشد، نیازى واقعى و حیاتى براى نظام و انقلاب اسلامى محسوب می‌شود.
وی اهداف اساسی وحدت حوزه و دانشگاه را مورد اشاره و بررسی قرار داد و گفت: تقویت مبانی علمی با استفاده از خلاقیت و روش‌های ابتکاری از اهداف وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
طاهری ادامه داد: پشتیبانی علمی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در همه نیازمندی‌ها، مبارزه با آفت‌ها و آسیب‌های علمی و تحقیقاتی مربوط به هر دو مرکز از دیگر اهداف وحدت بین حوزه و دانشگاه است.
وی توجه جدی و عمیق به توطئه‌ها و دام‌های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان به ویژه کشورهای که می توان به عنوان اهداف اساسی وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول