اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله مقتدایی

رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معرفی شد

خبرگزاری فارس: رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مراسمی با حضور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور معرفی شد.

رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ظهر امروز طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی از سمت ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تودیع و به جای وی حجت‌الاسلام محمدباقر سعیدی‌ روشن معرفی شد.

در این مراسم آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اعضای جامعه مدرسین و هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار امیدواری کرد که در آینده این مرکز بتواند در اجرای ماموریت‌های خود قوی‌تر ظاهر شود.

سپس محمد مهدوی‌نژاد نوری، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی اهمیت این پژوهشگاه را از نظر بدنه مدیریت علمی کشور تشریح کرد.

در ادامه این مراسم، رئیس جدید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تبیین نقشی که این مرکز می‌تواند در تحول فرهنگی در کشور داشته باشد، پرداخت.

سپس آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تقدیر از فعالیت‌ها و زحمات حجت‌الاسلام اعرافی در این مسئولیت، این نهاد را یادگار امام خمینی(ره) و تبلوری از عمل به نصایح وی دانست.

تشکیل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به سال 61 و در جریان توصیه‌های امام خمینی(ره) در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه برمی‌گردد که دفتر همکاری‌های حوزه و دانشگاه به منظور اجرای طرح مقدماتی بازسازی علوم انسانی تشکیل شد.

در سال 69 و در پی یک دوره فعالیت موفقیت‌آمیز، دفتر همکاری حوزه و دانشگاه به طور رسمی به عنوان یکی از نهادهای همکار با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) در آمد.

این مرکز در سال 77 پس از 9 سال همکاری نزدیک با سازمان سمت، به دلیل توفیق قابل توجه در پژوهش و تولید آثار علمی شایسته، با تصویب شورای گسترش آموزش عالی با نام پژوهشکده حوزه و دانشگاه و به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی پژوهشی کشور، به جمع مؤسسات زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.

در سال 82 نیز این پژوهشکده به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تغییر یافت ش و از آن زمان تاکنون به انجام فعالیت در زمینه تولید متون تخصصی علوم انسانی با رویکرد اسلامی پرداخته است.

این پژوهشکده تاکنون بیش از 200 کتاب در زمینه علوم انسانی تدوین کرده که 97 مورد آن در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده و با وجود هیئت علمی 46 نفره متخصص در حوزه علوم انسانی اسلامی، فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه تولید فکر و نظریه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول