اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی:

شهید بهشتی دیوار سیاه بین حوزه و دانشگاه را فرو ریخت

خبرگزاری فارس: مورخ و پژوهشگر برجسته دانشگاه گفت: شهید بهشتی دیوار سیاه بین حوزه و دانشگاه را فرو ریخت از این‌رو استعمارگران از همان روزهای نخست انقلاب در اندیشه ترور ایشان و شخصیت‌های برجسته نظام برآمدند.

شهید بهشتی دیوار سیاه بین حوزه و دانشگاه را فرو ریخت

حجت‌الاسلام حمید روحانی امروز در حاشیه همایش تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی در اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از سال 1340 امریکا امام راحل را در لیست ترور خود قرار داده بود.

این مورخ انقلاب افزود: بعد از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن برخی از شخصیت‌ها آنها سعی کردند در دل انقلاب نفوذ پیدا کنند که یکی از این شخصیت‌ها منتظری ساده لوح بود که امریکا در اسناد خود به خوبی به این ماجرا اذعان کرده که نفوذ در شخصیت منتظری بسیار ساده‌تر از نفوذ در سایر شخصیت‌های انقلابی بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در چنین اوضاع و احوالی شخصیت‌های ارزشمند انقلاب یکی پس از دیگری مورد کینه و خشم دشمن قرار گرفتند و به شهادت رسیده یا اینکه مجروح و مصدوم شدند.

وی یکی از اجحاف و ظلم واقعی در حق شهید بهشتی را بیگانه ‌دانستن این شخصیت با مبارزات اسلامی و انقلابی توصیف کرد و بیان داشت: شهید بهشتی از سال 1329 مبارزات خود را با رژیم شاهنشاهی آغاز کرده بود و در حواث مختلف اصفهان و حتی کودتای 28 مرداد با کادرسازی سعی می‌کرد دیوار سیاه بین دانشگاه و حوزه را فرو بریزد و در دوران پیروزی انقلاب نیز در سنگر‌های مختلف به ویژه دانشگاه و حوزه با تربیت نیرو مجاهدت می‌‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد شدید از سیاست غلط نظام تعلیم و تربیت در مقطع کنونی گفت قرار بود آموزش و پرورش انسان‌های شایسته و وارسته‌ای را تربیت کند اما گویی از این هدف خود عدول کرده و نتوانسته رسالت اصلی خود را انجام دهد.

روحانی یکی دیگر از ویژگی‌های شهید بهشتی را همراهی این شخصیت با نوجوانان و جوانان علاقمند در مقاطع مختلف توصیف کرد و اظهار داشت: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و پایه‌گذاری اصل ولایت فقیه زبانزد عام و خاص بود و همیشه نگران اختلاط در دین اسلام بود تا مبادا تحریف به پایه‌های نظام اسلامی ضربه وارد کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی دانشنامه انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود درد شهید بهشتی را درد شناخت واقعی از مکتب اسلام دانست و گفت: این شخصیت همیشه نگران بود مبادا انقلاب و اسلام ریشه انحراف و تعلق خاطر به فرد خاص پیدا کند و همیشه تاکید داشت تا مواظب اسلام و حیات طیبه آن باشیم.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول