اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

غذای سالم با تعامل نزدیک حوزه و دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در صورت برقراری ارتباط نزدیک به حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌توان به غذای سالم دست یافت.

غذای سالم با تعامل نزدیک حوزه و دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌السلام آکوچکیان بعد از ظهر امروز در همایش غذای سالم اظهار داشت: غذای سالم در تربیت نسل ایده‌آل کمک می‌کند و از این حیث اهمیت بالایی دارد.

وی بیان داشت: به دنبال برقراری تعامل بین حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم که ابعاد دینی و مذهبی محصولات غذایی بر عهده حوزه علمیه و نگاه مادی و بهداشتی آن را دانشگاه علوم پزشکی بر عهده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اگر غذای سالم را یک کبوتر بدانیم، حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی دو بال کبوتر به شمار می‌رود که توسط آن دو می‌تواند حرکت کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر دنیای غرب و پیشرفته در ذبح خود مشکل دارند و در صورتی اقدام به ذبح گوسفند، گاو و شتر در حالی می‌کنند که آداب قربانی کردن و تخلیه خون را رعایت نمی‌کنند.

آکوچکیان افزود: در سازمان دامپزشکی هر دو بال تقویت شده است و در بیش از 50 کشتارگاهی که دارد و به عنوان دومین استان کشور از نظر تعداد کشتارگاه‌ها شناخته شده است، یک ناظر ذبح شرعی ( روحانی ) و یک دامپزشک در کنار هم به قربانی کردن اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان بادی به عمق طعامی که مصرف می‌کند، دقت نظر داشته باشد، گفت: غذای مصرفی را باید از نظر اینکه حلال یا حرام است، پاک یا ناپاک است، مورد بررسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: امیدوارم در همایش‌های بعدی از حضور روحانیون به عنوان مشاوران مذهبی برای تولید محصولات غذایی بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات زیادی توسط روحانیون در ارتباط با تولید غذای سالم صورت گرفته است، تاکید کرد: نتایج این تحقیقات و تعامل روحانیون با کارشناسان بهداشتی در ارتباط با غذای سالم باید به صورت وسیعی در سطح کشور منتقل و حتی به کشورهایی اروپایی گسترش یابد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول