اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مبارزه هدفمند با توطئه‌ها؛

وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نیاز کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نیاز کشور برای مبارزه هدفمند با توطئه‌هاست.

وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین نیاز کشور است
حجت‌الاسلام محسن حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: دشمنان اسلام در دوران قبل از انقلاب با تبلیغات گسترده فرهنگی خویش فضای دانشگاه‌ها را به سوی مبانی کمونیستی و التقاطی سوق می‌دادند و افکار و عقاید جوانان کشور در دانشگاه‌ها را به سمت مسائل ضداسلامی و ضد دینی منحرف کرده بودند.
وی افزود: شهید مفتح و دیگر علمای برجسته دینی کشور در آن زمان با روشنگری‌ها و تلاش‌های همه جانبه خویش با تفکرات الحادی، التقاطی و کمونیستی مقابله کرده و با شناخت و تحلیل‌های درست از فضای دانشگاه‌ها و تفکرات دانشجویان توانستند فلسفه اسلامی و آموزه‌های دین مبین اسلام در دانشگاه‌ها را زنده کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: شهید مفتح با روشنگری‌های دینی خویش در فضای دانشگاه‌ها مبارزه‌ای جدی را با تفکرات سکولاریستی، پلورالیسم دینی و سکولاریسم و تفکر جداکردن دین از سیاسیت آغاز کردند و در طول عمر با برکت خویش در کنار علما و روحانیون برجسته‌ای همچون شهید مطهری، خدمات قابل توجهی را برای آشنایی جوانان دانشجو با مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی ارائه کردند.
حیدریان افزود: نامگذاری سالروز شهادت آیت‌الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه به حق شایسته بوده و زمینه‌ای برای معرفی خدمات این استاد فرزانه در راستای نزدیک کردن دانشگاه‌ها و مراکز تولید فکر و اندیشه کشور با حوزه‌های علمیه و مراکز دینی و اعتقادی کشور به شمار می‌آید.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: در این برهه زمانی نیز دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با ترفندها و نقشه‌های جدید به مقابله با جوانان ایران اسلامی برخواسته‌اند و در این مسیر نیز اهداف خویش را در قالب سیاه‌نمایی‌هایی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، القای یأس و ناامیدی نسبت به آینده جامعه اسلامی، بیگانه کردن جوانان با آموزه‌های دینی و حمله مستقیم به مبانی متقن دین اسلام از جمله قرآن، سنت، ولایت فقیه و آموزه‌ها و احکام شرعی دین اسلام پیگیری می‌کنند.
حیدریان افزود: با توجه به این هجمه‌ها و توطئه‌های روز افزون هم‌اکنون نیاز بیشتری به پیوند و همکاری بین حوزه‌های علمیه و مراکز دینی کشور با دانشگاه‌ها احساس شده و باید به این مهم توجه کرد که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دانشگاه کردن حوزه‌ها و یا حوزوی  کردن دانشگاه‌ها نیست.
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی در ایران هم اکنون صدها روحانی و عالم فرزانه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مشغول به روشنگری و پاسخگویی به شبهات جوانان هستند و این مهم نشان از تداوم راه شهیدان بزرگواری همچون شهید مفتح بوده و نمونه بارزی از وحدت و همدلی بین حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی کشور به شمار می‌آید.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول