اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مناطق مرزی اعتبار ویژه فرهنگی می‌خواهند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پنج شهرستان مرزی استان اردبیل اعتبار ویژه فرهنگی می‌خواهند تا آسیب‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی به حداقل برسد.

مناطق مرزی اعتبار ویژه فرهنگی می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست مشترک با نمایندگان استان اردبیل با مدیران اجرایی در اردبیل اظهار داشت: ما برای از بین بردن آثار تبلیغات سوء استکبار جهانی در مناطق مرزی به تزریق و تامین اعتبار ویژه فرهنگی نیاز داریم تا چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه به حداقل برسد.

وی با یادآوری اینکه در سند توسعه استان چهار بحث استراتژیک،‌ سیاست، راهبرد و راهکار بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: ما باید اهداف و سیاست‌گذاری‌های روشن و مشخصی را در سند توسعه استان مدنظر قرار داده و در پیش بگیریم تا بتوانیم در فاصله زمانی کوتاه به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه استان اردبیل بر اساس آمایش سرزمینی با داشتن یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت و دارا بودن 10 شهرستان که نیمی از آنها در مرز مشترک 380 کیلومتری این استان با جمهوری آذربایجان واقع شده است، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای روند رو به جلوی توسعه استان هستیم به طوری که حضور مسافران و گردشگران با نگاه اسلامی و دینی دار‌الارشاد اردبیل قابل توسعه و توجه جدی است.

ستوده تاکید کرد: زمانی که صحبت از استراتژیک در سند توسعه باشد برنامه‌های توسعه کشور و استان پیش روست که سند توسعه برنامه پنجم توسعه در 9 فصل و 235 ماده در پیش روی ماست که در فصل اول آن بحث فرهنگی در 14 ماده مطرح شده است که می‌تواند در قالب یک سند جامع فرهنگی اهداف و سیاست‌گذاری‌های ما را به سمت و سوی اعتلای واقعی ترسیم کند.

این مسئول با اعلام اینکه در کشورمان در بخش تهیه سند مشکلی وجود ندارد و به خوبی اسنادی چون اشتغال و شورای جوانان تدوین و طراحی شده است، یادآور شد: در سند‌نویسی به صورت بومی و پنج ساله باید سیاست کلی استان و محورهای پیشرفت مورد توجه قرار گیرد که مهمترین این محور مدیریت محیط تعاملی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: تمام ارگان‌های فرهنگی به مانند تکه تکه پازل باید تحت فرماندهی فرهنگی که سرسلسله آن مقام معظم رهبری است قرار بگیرند و به توصیه معظم له پیوست فرهنگی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

ستوده به مولفه‌های چهار‌گانه مدیریتی نظیر برنامه‌ریزی، نیروی انسانی، ابزار و اعتبارات اشاره کرد و افزود: گاه همسو نبودن دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و نبود همپوشانی بین آنها بزرگترین صدمه و لطمه را وارد می‌کند که ضرورت دارد در بخش برنامه‌ریزی نگاه‌ها همسو و همپوشان باشد.

وی نیروی انسانی را مهمترین شاخصه توسعه فرهنگی و حفظ ماندگاری آثار آن توصیف کرد و ادامه داد: در کنار نیروی انسانی که از توانمندی خوبی نیز برخوردار هستیم ابزارهای مورد نیاز نیز بسیار تاثیر‌گذار است در حالی که این استان در مقایسه با سایر استان‌ها از لحاظ داشتن ابزار فرهنگی وضعیتی قابل قیاس با سایر استان‌ها ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت تامین و تزریق اعتبارات فرهنگی و گستردگی آن را یادآور شد و اظهار داشت: در این زمینه ضرورت دارد برنامه محور حرکت کرده و از نگاه دستگاه‌ محور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول