اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب‌های ماه رمضان

شهرداری سنندج مراسم معنوی جنگ رمضان برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور امور فرهنگی شهردار سنندج از برگزاری برنامه معنوی جنگ قرآنی ویژه رمضان در ایام این مبارک ماه مبارک در سنندج خبر داد.

شهرداری سنندج مراسم معنوی جنگ رمضان برگزار می‌کند

اقبال زمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این ویژه‌برنامه در ماه ضیافت الهی هر شب از ساعت هفت و نیم تا بعد از افطار در پارک شهدای 28 دی آبیدر سنندج با هدف ترویج برنامه‌های قرآنی و دینی و فضاسازی معنوی ایام مبارک رمضان در سطح شهر با محوریت فضاهای عمومی برگزار می‌شود.

این مسئول برپایی ایستگاه‌های سلامت برای تست سلامتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، تلاوت قرآن مجید از سوی قاریان برجسته شهر، آیین مولودی‌خوانی، اجرای نمایش و موسیقی‌های عرفانی محلی، سخنرانی‌های دینی و پزشکی ویژه ماه رمضان و برگزاری مسابقات قرآنی و دینی به صورت اس‌ام‌اس همراه با اهدای جوایز را از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام برشمرد.

مشاور فرهنگی شهردار سنندج اضافه کرد: دف‌نوازی و برگزاری برنامه‌های جذاب به پیشنهاد و اجرای خود شهروندان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری آیین ضیافت افطاری و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور گسترش برنامه‌های دینی در جامعه، برگزاری برنامه‌های معنوی در فضاهای تفریحی و اماکن عمومی علاوه بر مساجد و تکایا یک امر ضروری است که شهرداری سنندج با همکاری معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با برگزاری جنگ قرآنی رمضان این حرکت معنوی را در سطح شهر آغاز کرده است.

زمان، همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در تحقق این امر را ضروری خواند و گفت: فضا و امکانات لازم برای حضور همه فعالان فرهنگی در این ایام مهیا است و علاقه‌مندان با مراجعه به این محل در ساعات تعیین شده می‌توانند برنامه‌های خود را ارائه دهند.

مشاور فرهنگی شهردار سنندج متذکر شد: تحقق برنامه‌های فرهنگی شهرداری سنندج در گرو مشارکت و همکاری عموم شهروندان فهیم و هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه فرهنگ و هنر این شهر است.

وی در پایان اذعان داشت: شهرداری سنندج در کنار این آیین معنوی، مراسم انس با قرآن در مساجد سطح شهر را نیز انجام می‌دهد و در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی در ایام رمضان همکاری داشته و برای شب‌های قدر برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول