اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: رعایت حرمت ماه رمضان واجب است و ضروری است که با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود.

با حرمت‌شکنان ماه رمضان برخورد جدی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت: ماه رمضان پرخیر و برکت‌ترین ماه است و تمام حسنات و نیکی‌ها در این ماه اجر و پاداشی بیشتر از سایر ماه‌های سال دارند.

امام جمعه برازجان با تاکید بر اهمیت صله ارحام در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در اعمال ماه مبارک رمضان بسیار مورد تاکید بوده و سفارش زیادی در ارتباط با آن شده، صله ارحام است و در ماه مبارک رمضان اجر و پاداش این عمل بیشتر از ماه‌ها و اوقات دیگر سال است.

مصلح با بیان اینکه افرادی که از برکات این ماه محروم شده‌اند در واقع افراد بدبخت هستند بیان کرد: بهره‌مندی از فضایل و برکات این ماه بسیار ارزشمند است و باید از تمام توان خود برای بهره‌مندی از فضایل این ماه استفاده کنیم و بدبخت کسی است که از فضائل و برکات این ماه محروم شده و استفاده کافی را از آن نبرده است.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: ماه مبارک رمضان، ماه تقویت ایمان و باورهای دینی، دوری از فساد و تباهی و همچنین زمینه‌ای برای خودسازی و خدامحوری در کارها است و همچنین فرصتی مناسب برای ارتباط قلبی با پروردگار، ریزش بدی‌ها و رویش خوبی‌ها در بین مردم است.

این مسئول بهره‌برداری از برکات ماه ضیافت الهی به ویژه شب‌های قدر را پراهمیت دانست و یادآور شد: فرصت‌شناسی نسبت به ماه رمضان و سفارش برکات این ماه پربرکت به مردم از اهمیتی بالا برخوردار است.

امام جمعه برازجان اذعان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های دینی و فرهنگی جامعه است و انتظار می‌رود با دعوت مردم به وظیفه‌شناسی در این ماه پرخیر و برکت زمینه را برای این امر هموار کنیم.

مصلح عنوان کرد: رعایت حرمت و شأن ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و در این ایام باید با تعطیلی غذاخوری‌های شهر، تشویق نوجوانان به روزه گرفتن، کاستن از کارهای سخت و سنگین و برخورد با حرمت‌شکنان توأم باشد. 

وی بیان کرد: در سطح شهرستان دشتستان به برکت حضور هیئات مذهبی و دینی و کانون‌های فرهنگی همواره اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه فرهنگ اسلامی صورت پذیرفته و از ایشان می‌خواهیم با بهره‌گیری از فرصت‌های این ماه مبارک اقدامات گسترده‌تری نسبت به سایر ایام سال انجام دهند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول