اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

رسیدگی به محرومان بهترین عبادت در ماه رمضان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بهترین عبادت در ماه رمضان رفع احتیاجات مؤمنان و رسیدگی به محرومان است.

رسیدگی به محرومان بهترین عبادت در ماه رمضان است

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای درک ارزش این ماه باید به آیات قرآن و روایات مراجعه کرد.

وی ادامه داد: در این میان مطالعه خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که به ارزش و اهمیت این ماه تاکید دارد، از بهترین راه‌های شناخت این ماه است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: ماه رمضان در میان تمام ماه‌ها از ویژگی خاصی برخوردار است.

وی افزود: این ماه چنان پر برکت است که حتی نفس کشیدن انسان در آن عبادت محسوب می‌شود و به نزول وحی الهی شرافت پیدا کرده است.

پاک‌نهاد اضافه کرد: شیاطین در این ماه در غل و زنجیر بوده و برای وسوسه انسان راهی نخواهند داشت.

وی گفت: ماه رمضان ماهی است که در آن توبه و استغفار پذیرفته خواهد شد و درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در هیچ یک از ماه‌ها، شرافتی که در ماه مبارک رمضان دیده می‌شود، وجود نداشته و هیچ ماهی نمی‌تواند اینطور برای بندگان خیر و برکت داشته باشد.

وی ادامه داد: صله رحم، اطعام، رسیدگی به محرومان، یتیم‌نوازی و دیگر امور خیر در ماه مبارک رمضان اجری چند برابر دارد.

پاک‌نهاد اظهار داشت: اگر نگاهی به زندگی شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام بیندازیم متوجه می‌شویم که این افراد با وجود تمام مشغله‌ای که داشته‌اند، در ماه رمضان بیشتر وقت خود را برای امور خاص معنوی صرف کرده و کمتر به کارهای دنیایی می‌پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: در زندگی امام خمینی(ره) نیز این موضوع دیده می‌شود که ایشان در این ماه ملاقات‌ها و سخنرانی‌ها را به حداقل رسانده و وقت خود را در تقویت ارتباط با خدای متعال می‌گذراندند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی است گفت: اوقات بسیار پرفضیلتی در این ماه وجود دارد که باید برای رسیدن به فضیلت آن تلاش کرد و لحظات این ماه را در غفلت به سر نبرد.

وی با اشاره به ادعیه‌ای که مخصوص ماه رمضان است اضافه کرد: دعاهای این ماه منبع ارزشمندی از اعتقادات و عرفان اسلامی هستند و بزرگان دینی ما هرگز از خواندن و تدبر در این دعاها غفلت نکرده‌اند.

پاک‌نهاد ابراز داشت: اسلام به خودسازی و پرداختن به خود اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهد و ماه رمضان بهترین زمان برای خودسازی است.

وی افزود: ماه رجب و شعبان با وجود فضیلت‌های بسیاری که دارند، در روایات مقدمه ماه رمضان شمرده شده‌اند از این رو کسی که این دو ماه را درک کرده باشد، رمضان را نیز درک خواهد کرد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که در این ماه برای مؤمن قرار داده شده و باید آن را از خداوند بخواهد، توبه حقیقی و مقبول است.

وی اضافه کرد: در این ماه می‌توان با توبه حقیقی از آتش خشم و قهر الهی در امان ماند و وارد دامن پرعطوفت رحمت الهی شد که همین موضوع بسیاری از گرفتاری‌های فردی و اجتماعی در این دنیا را نیز برطرف خواهد کرد.

پاک‌نهاد با اشاره به تاکیدی که در ماه مبارک رمضان به عبادات اجتماعی در کنار عبادات فردی شده است افزود: دین اسلام دینی نیست که به رهبانیت و گوشه‌نشینی دعوت کند چرا که حتی در حین فردی‌ترین عبادات مانند روزه، جنبه‌های اجتماعی برای آن در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دین اسلام بالاترین عبادت‌ها برطرف کردن نیازها و حاجات مردم ذکر شده است و این بسیار نکته مهمی برای درک آن چیزی است که اسلام از ما می‌خواهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول