اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

ماه رمضان محور وحدت مسلمانان جهان است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: ماه مبارک رمضان محور وحدت، انسجام و یکپارچگی مسلمانان جهان است و هیچ عاملی نمی‌تواند آن را سست کند.

ماه رمضان محور وحدت مسلمانان جهان است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مسلمانان جهان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان در انجام اعمال عبادی بین خودشان نقطه اشتراک ایجاد می‌کنند و همین امر وحدت بین آنان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توحید، قبله و قرآن‌کریم نقطه اشتراک بین مسلمانان جهان است، بیان کرد: مسلمین جهان با حفظ این نقاط مشترک وحدت خود را مستحکم‌تر می‌کنند و همچنین با حفظ آن توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: مسلمانان جهان در ماه مبارک رمضان باید از راهکارهای حفظ وحدت در بین خودشان استفاده کنند تا توطئه‌های دشمنان نتواند به وحدت آنان خدشه‌ای وارد کند.

آحاد جامعه در ماه رمضان به تلاوت قرآن کریم اهتمام بیشتری کنند

عباسی با بیان اینکه مسلمانان با دعا کردن به درگاه خداوند متعال می‌توانند حاجات خود را استجابت کنند، گفت: آنان باید برای موفقیت و سعادتمندی یکدیگر دعا کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: مسلمانان در ماه مبارک رمضان از دعا کردن بر حق یکدیگر غفلت نکنند چرا که در این ماه مبارک خداوند متعال در رحمت را به سوی آنان گشوده است و کوچک‌ترین دعاهای بندگانش را استجابت می‌کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: آحاد جامعه از تلاوت قرآن کریم و مفاتیح‌الجناح و دعا کردن برای برطرف شدن مشکلات جامعه و خانواده در ماه مبارک رمضان اهتمام بیشتری کرده و همچنین از آموزه‌های دینی و مذهبی در این ماه مبارک استفاده مطلوب کنند.

تشخیص توانایی روزه گرفتن به عهده بیمار است

عباسی با اشاره به اینکه دین اسلام از کامل‌ترین دین‌ها بوده و در هر مواردی مسایل مختلف را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: برخی از افراد جامعه اذعان می‌کنند توان گرفتن روزه را به دلایل بیماری ندارند و روزه گرفتن موجب تشدید بیماری آنان می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورتی که بیماران خودشان تشخیص دهند روزه گرفتن برای سلامتی آنان زیان دارد و دکتر مربوطه روزه گرفتن را برای سلامتی آنان مضر نداند فرد بیمار باید روزه نگیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که فرد بیمار تشخیص دهد روزه گرفتن برای سلامتی او زیانی ندارد و دکتر مربوطه تشخیص دهد روزه گرفتن برای سلامتی بیمار زیان دارد، فرد بیمار باید روزه بگیرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: بیماران باید خودشان تشخیص دهند که روزه گرفتن برای سلامتی بدن آنان مفید یا مضر است و نظر پزشک در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن برای مسلمانان واجب است، اظهار کرد: برخی افراد به دلایل دیگر از جمله سفر کردن نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند که در این صورت آنان باید طبق رساله‌های علمیه عمل کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: افراد بیمار با استناد به دلایل منطقی می‌توانند روزه نگیرند ولی چنانچه این افراد در گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان به دلایل غیرمنطقی تنبلی کنند باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال خودشان باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: هیچ انسانی نمی‌تواند برای بخشش گناهانش در روز قیامت در محضر پروردگار دلایل غیرموجه بیاورد بر این اساس باید هر فردی در دنیا مواظب اعمالش باشد تا در روز قیامت رستگار شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول