اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

واردات از مرزهای سیستان‌وبلوچستان قیمت‌های کاذب را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: واردات مواد غذایی از مرزهای خطه جنوب شرقی ایران ضمن کاهش قیمت‌های کاذب، رفاه مردمی را در بر دارد.

واردات از مرزهای سیستان‌وبلوچستان قیمت‌های کاذب را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، علی‌محمد آزاد در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود بازار، استفاده از تمامی امکانات برای تسهیل در امر واردات مواد غذایی نیاز ضروری است که همگان در این زمینه باید کوشا باشند.

وی افزود: با اجرایی‌شدن این راهبرد ارزنده، سیستان‌وبلوچستان نقش به سزایی در تنظیم بازار گوشت و دیگر اقلام ضروری استان و کشور خواهد داشت و بار روانی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان به سبب افزایش کاذب قیمت‌ها کم می‌شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: باید نظارت بر بازار و برنامه‌ریزی برای تامین اقلام مورد نیاز مردم با توجه به بهره‌وری از مرزهای طولانی بگونه‌ای باشد که مردم در این ماه غیر از راز و نیاز الهی دغدغه دیگری نداشته باشند.

آزاد بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده، تمامی قوانین لازم برای تسهیل مبادلات مرزی در مرزهای سیستان‌وبلوچستان به تصویت هیئت دولت رسیده است که این امر زمینه‌ساز رشد توسعه تجارت در این خطه خواهد شد.

وی افزود: مرز یک فرصت طلایی برای استان سیستان‌وبلوچستان محسوب می‌شود که باید از این قابلیت به خوبی و با برنامه‌ریزی صحیح استفاده کرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: لذا در راستای بهره‌گیری از این فرصت و کمک به معیشت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی باید نیازهای مرزنشینان کشورهای همسایه شناسایی و در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام به تولید کالا کرد.

آزاد بیان داشت: این موضوع در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز موضوعیت دارد.

وی با اشاره به واردات دام از مرزهای سیستان‌وبلوچستان یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در زمینه کشتارگاه‌های صنعتی در سیستان‌وبلوچستان انجام شده که باید در شرایط کنونی به بهترین شکل از ظرفیت آنها برای کنترل بازار گوشت کشور استفاده کرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: دولت در بخش کشتارگاه‌ها و صنایع بسته‌بندی بیش از 4 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان انجام داده است.

آزاد خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر، فعالیت کشتارگاه‌ها و صنایع بسته‌بندی در سیستان‌وبلوچستان بسیار مطلوب بوده و باید به بهترین شکل از زیرساخت‌های موجود استفاده کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی سیستان‌وبلوچستان و قرار گرفتن آن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان، دسترسی آسان به هندوستان از طریق آب‌های آزاد و تامین زیرساخت‌های لازم برای فعال‌کردن بخش دام، این استان می‌تواند نقش به سزایی در تامین نیاز گوشت کشور همانند گذشته داشته باشد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: سیستان‌وبلوچستان دارای ظرفیت‌های دامی و صنایع جانبی مطلوبی شامل کشتارگاه‌های صنعتی و بسته‌بندی است و پرواربندی دام افزون بر احیای دام بومی استان می‌تواند نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت گوشت کشور را به خوبی تامین کند.

آزاد افزود: با اعمال نگاه ویژه دولت به سیستان‌وبلوچستان، افزون بر تقویت صنعت دام بومی، فرصت‌های شغلی مناسبی برای مردم ایجاد می‌شود که در امنیت پایدار سیستان‌وبلوچستان نقش به سزایی خواهد داشت.

وی گفت: از سوی دیگر موقعیت راهبردی و ژئوپلتیکی سیستان‌وبلوچستان به عنوان دروازه آسیای جنوب شرق کشور می‌تواند محل تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور از کشورهای همسایه شود.

آزاد ادامه داد: قانونمند شدن واردات دام نه تنها از قاچاق آن جلوگیری می‌کند بلکه با گذراندن مراحل قرنطینه‌ای و منجمدکردن گوشت، سلامت شهروندان به لحاظ پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک دام و انسان هم تامین می‌شود.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان همچنین بر اختصاص سهمیه مناسب از دام‌های وارداتی به منظور ذخیره‌سازی و تامین گوشت مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول