اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات:

ثبت ایران کد مانعی در مسیر واردات نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات(ایران کد) گفت: هر چند عنوان می‌شود سیستم ایران کد مانعی برای واردات کالا به کشور است اما، با آمار عنوان می‌کنم ایران کد مانعی برای واردات نیست.

ثبت ایران کد مانعی در مسیر واردات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد غلامزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: از مجموع یک میلیون 600 هزار کد ملی ثبت شده در کل کشور، 850 هزار کد مربوط به بخش تولید و بیش از 700 هزار کد نیز برای بخش واردات ثبت شده است.

وی افزود: همچنین آمار سه ماهه امسال نیز نشان می‌دهد بخش اعظمی از ایران‌کدهای ثبت شده مربوط به کالاهای وارداتی است به طوری که از 200 هزار کد ملی ثبت شده در سه ماهه امسال 170 هزار کد مربوط به کالاهای وارداتی است.

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) تصریح کرد: از 200 هزار قلم کالای ثبت شده در سیستم ایران کد 226 هزار و 958 مربوط به قطعات خودرو و مابقی هم مربوط به مبلمان، لوازم خانگی و مواد غذایی است.

غلام‌زاده ادامه داد: در سه ماهه امسال 3 هزار و 220 عضو در سیستم ایران کد جذب شد که یک درصد معادل 36 عضو متعلق به استان بوشهر بوده است.

وی گفت: همچنین از 200 هزار کد ثبت شده در سه ماهه امسال 6 هزار و 417 کد معادل 3 درصد کدهای ثبت شده متعلق به استان بوشهر بوده است.

رئیس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات (ایران کد) اظهار داشت: از مجموع 34 هزار پرونده درخواست ایران کد که در سیستم هم به ثبت رسیده، 29 هزار درخواست توسط سازمان استاندارد تائید و 5 هزار درخواست نیز رد شده است.

غلامزاده بیان کرد: در استان بوشهر 28 درصد کدها کمتر از 3 ساعت، 34 درصد کمتر از 9 ساعت، 81 درصد نیز کمتر از یک ساعت ایران کد دریافت کردند.

این مقام مسئول تصریح کررد: با حمایت‌های دولت نهم، ایران کد توانست به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز بخش اقتصاد جا بیفتد و روند رو به رشدی را در عرصه اجرایی شدن تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته مصوبات مهمی در مورد ایران کد در جلسات هیئت دولت به تصویب رسید افزود: همه این مسائل در کنار هم باعث شد تا روند اجرای این طرح در سطح کشور شتاب بگیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول